۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲

عضو شورای شهر شیروان:

برگزاری جشن های دهه ی کرامت ترسیم چهره رحمانی اسلام است

برگزاری جشن های دهه ی کرامت ترسیم چهره رحمانی اسلام است

شیروان- عضو شورای اسلامی شهر شیروان با بیان این که برگزاری جشن های دهه ی کرامت ترسیم چهره رحمانی اسلام است، خواستار برگزاری باشکوه جشن های این دهه شد.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک دهه کرامت به عموم مسلمانان خصوصا زنان و دختران گفت: دهه کرامت دهه عمق بخشی به باور دینی دختران این سرزمین، دهه گسترش کرامت انسانی و تمرین زندگی کمال گرا و شادی بخش است.

عضو شورای شهر شیروان این دهه را دهه ترسیم چهره رحمانی دین دانست و افزود: دهه کرامت فرصت ممتازی برای شبهه زدایی از دین و ترسیم چهره رحمانی اسلام و فرصتی ارزشمند برای پایان دادن به اسلام هراسی ها است.

وی یادآور شد: ثمره دهه کرامت در کنار تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی، پیوند شیرین دین با شادی و نشاط دینی است که با گسترش افکار پلید تکفیری در منطقه برگزاری این جشن های باشکوه برای نشاط آفرینی بیشتر بین باورمندان دینی یک ضرورت است و می تواند باعث دلدادگی بیشتر مسلمانان به یکدیگر شود.

حسین پور این دهه را زمینه ساز معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) دانست و گفت: باید در کنار جشن و شادمانی، با تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگواران جوانان تشنه دین و معنویت را به سرچشمه زلال منش و بینش آن بزرگان رهنمون کرد تا در این عصر هویت زدایی های هدفمندِ بیگانگان، شاهد الگوگیری جوانان از این خوبان خدایی خلقت باشیم.

عضو گروه مشاوران استاندار خراسان شمالی اجرای هدفمند برنامه های این دهه به محوریت مساجد را زمینه ساز روی آوری بیشتر جوانان به مساجد دانست و تصریح کرد: برای تنوع بخشی به برنامه های دهه کرامت باید با محوریت مساجد از همه خلاقیت ها و ظرفیت های لازم استفاده کرد تا شاهد روی آوری بیشتر جوانان به مساجد باشیم و این دهه پیوند جوانان با مساجد را استمرار خواهد بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

کد خبر 2884342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha