عباس آقاکوچکی استرس ورزشکاران و نداشتن تجربه در مسابقات جهانی را عامل ناکامی این تیم در مسابقات جهانی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بسکتبال با ویلچر ایران در بازی مقابل تیم‌های اسپانیا و هلند به ترتیب با نتایج 42 به 48 و 45 به 66 تن به شکست داد.

آقاکوچکی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، در خصوص این دو بازی به روابط عمومی فدراسیون گفت: با توجه به دیدارهای تدارکاتی پیش از مسابقات و نیز دو بازی اخیر، شرایط ورزشکاران بهتر می‌شود و این روند، بازی به بازی تغییر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: استرس و نداشتن تجربه حضور در مسابقات جهانی، باعث شده تا در بازی‌ها دچار مشکل شویم، به خصوص در اوایل بازی. البته در جریان روند بازی ها بچه ها بهتر می‌شوند و سعی می‌کنند اختلاف امتیازات را به حداقل برسانند اما در رقابتهای جهانی، جبران امتیازات از دست رفته، به خصوص در اوایل بازی، بسیار دشوار است.

سرمربی تیم ملی گفت: امروز نیز مثل دیدار مقابل تیم قدرتمند اسپانیا، شروع خوبی نداشتیم و اگرچه مدتی بعد توانستیم امتیازات را به رقیب نزدیک کنیم، اما در نهایت با اختلاف 6 امتیاز بازی را واگذار کردیم که البته این اختلاف به نسبت دیروز بسیار کمتر بود.

وی تصریح کرد: کسب تجربه از این میدان برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و همان طور که قبل گفته شده به خاطر اولین حضور جهانی، باید انتظاری متعادل از تیم ملی داشت. با این حال تمام تلاش خود را به کار می‎گیریم تا با تجارب خوبی راهی مسابقات پاراآسیایی شویم.

تیم ملی ایران فردا و در ادامه رقابتهای گروهی، مقابل تیم ژاپن قرار خواهد گرفت.