خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: بهترین برهان تجربی برای اثبات وجود خداوند متعال نظام هستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن در مسجد بعثت خرم آباد با تفسیر آیه دهم سوره مبارکه ابراهیم اظهار داشت: این آیه در مورد اثبات دلایل وجود خدا و دلایل اثبات صفات خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه بعضی ها اعتقادی به وجود خدا ندارند و بعضی دیگر خدا را قبول دارند ولی در صفات خداوند مانند یکتا بودن شک دارند، افزود: پیامبران در انجام رسالت خود همواره دو اصل دعوت به توحید و یکتاپرستی و دعوت به ارزش های اخلاقی را مد نظر داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: همه پیامبران در تبلیغ و ترویج این دو اصل با هم مشترک بودند.

وی با بیان اینکه آیه دهم سوره مبارکه ابراهیم پنج قسمت دارد، عنوان کرد: پاسخ پیامبران به گفتار مشرکان که می گفتند ما خدا را قبول نداریم و منکر خدا بودند از جمله بخشهای این آیه است که پیامبران در پاسخ به این شبهه می گفتند آیا به خدا شک دارید یا بهانه می جویید؟ چون اعتقاد به خدا فطری و بدیهی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه بهترین دلیل بر وجود خداوند متعال آفرینش آسمان ها و زمین است، افزود: اثبات وجود خداوند متعال دلیل نمی خواهد و با مراجعه به طبیعت و آفرینش خداوند می توان به وجود خدا پی برد.

وی تصریح کرد: بهترین برهان تجربی برای وجود خداوند متعال نظام هستی است که هم وجود خدا و هم صفات خدا را ثابت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به حرکت زمین به دور خورشید که در قرآن نیز مورد اشاره قرار گرفته است یادآور شد: دانشمندان ثابت کردند که حرکت زمین به دور خورشید به گونه ای است که حالت گهواره بودن زمین از بین نمی رود و هیچ کدام از انسان ها متوجه نمی شوند.

حجت الاسلام میرعمادی به آفرینش و خلقت انسان نیز اشاره و این موضوع را نیز دلیلی بر وجود خداوند و صفات قادر متعال دانست و بیان داشت: با وجود این نعمات و ابعاد مختلف آفرینش هستی و انسان آیا کسی می تواند به وجود خدا شک کند؟