بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان شمالي از فعاليت 40 موسسه غيردولتي در حوزه پيشگيري در این استان خبر داد.

هاجر پاكدين در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: معاونت پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان شمالي در سال گذشته بالاترین میزان هزینه را در سازمان بهزيستي کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته بیشتر هزينه های انجام شده در این حوزه به منظور برگزاري دوره هاي آموزش پيشگيري از اعتياد، آموزش مهارت هاي زندگي و خانواده و آموزش پيش از ازدواج صرف شده است.

پاكدين گفت: اين هزينه ها در قالب تفاهم نامه با نهادها و دستگاه هاي مختلف اجرايي خراسان شمالي و استفاده از ظرفيت آنان در راستاي توانمندسازي افراد و خانواده، افزايش مهارتهاي ارتباطي، بهبود ارتباط بين همسران و ... بوده است.

اين مسئول در اداره كل بهزيستي استان با اشاره به فعاليت 40 موسسه غيردولتي در حوزه پيشگيري استان اظهار داشت: با استفاده از ظرفيت هاي بالاي معاونت پيشگيري جرم  دادگستري ، سازمان جهاد كشاورزي، كانون مساجد، هلال اجمر، آموزش و پرورش، علوم پزشكي استان و ... در قالب تفاهم نامه سعي در گسترش برنامه هاي اين اداره كل در سطح شهرستان هاي استان به ویژه شهرستانهاي كم برخوردار شده است.

معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان شمالي هدف و برنامه هاي اين معاونت در سال جديد را ايجاد مراكز سلامت و روان محلي عنوان كرد و افزود: ايجاد پايگاه هاي سلامت، مراكز اقامتي ميان مدت، مراكز ترك اعتياد و گسترش آن در شهرستان هاي كم برخوردار استان از جمله برنامه هاي اين معاونت در سال جاري است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر بیش از 12 هزار معتاد در مراکز درمانی بهزیستی این استان مراحل درمان و بهبود را طی می کنند.