۱۳ دی ۱۳۹۳، ۸:۲۴

پاكدین:

راه های گرایش به اعتیاد در جامعه مسدود شود

راه های گرایش به اعتیاد در جامعه مسدود شود

بجنورد - معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: باید با مشاركت تمامی اقشار جامعه و دستگاههای اجرایی، راههای گرایش به اعتیاد در جامعه مسدود شود.

هاجر پاكدین در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: درمان از الویت های معاونت پیشگیری و درمان بهزیستی است و هم اكنون ۱۳ مركز بستری میان مدت، سه مركز سرپناه شبانه، یك مركز سرپایی دولتی و ۷۳ مركز سرپایی غیر دولتی به معتادین خدمات درمانی ارائه می كنند.

وی در خصوص دلایل بازگشت بیماران پس از بهبود به سمت اعتیاد نیز اظهار داشت: اعتیاد از چند جنبه روانی و جسمانی معمولا بررسی می شود و بعضا می بینیم كه فرد معتاد از لحاظ جسمانی اعتیاد را ترك کرده اما از نظر ورانی همچنان درگیر است و مرتب دچار وسوسه استفاده از مواد مخدر می شود.

پاکدین افزود: به منظور کمک به این قشر، سازمان بهزیستی استان گروه های درمانی، مشاوره درمانی و خانواده درمانی دارد.

وی با بیان اینكه خانواده ها قادر به پذیرش فرد معتاد نیستند تصریح كرد: اگر خانواده ها این افراد را حمایت كنند به طور حتم بازگشت بیماران پس از بهبود به سمت اعتیاد كاهش می یابد.

پاكدین همچنین ارائه خدمات توسط مراكز اجتماعی را در جلوگیری از بازگشت بیماران پس از بهبود به سمت اعتیاد موثر دانست.

این مسئول در بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه در استان اظهار داشت: این طرح که از نهم دی ماه آغاز شده تا نوزدهم دیماه ادامه دارد و گروه هدف این طرح نیز قشر سالم جامعه و جوانان است.

پاكدین هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از مصرف مواد مخدر شیشه در جمعیت سالم عنوان كرد و گفت: این ماده محرك، توهم زا و مخرب است كه ممكن است قشر جوان به دلیل برخی هیجانات به سمت مصرف شیشه سوق داده شوند كه باید از آن پیشگیری كرد.

وی ضمن اشاره به راه اندازی خط ملی اعتیاد در سازمان بهزیستی با شماره ۰۹۶۲۸ جهت راهنمایی و مشاوره تلفنی جوانان و خانواده ها در زمینه پیشگیری و درمان به خصوص اعتیاد به شیشه بیان داشت: با اجرای این طرح امیدواریم شمار تماس ها در خصوص پیشگیری از اعتیاد به شیشه افزایش یابد.

پاكدین با تاكید به مشاركت دستگاه ها، نهادها و به ویژه رسانه ها در اجرای این طرح تصریح كرد: با اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات درست و دقیق به افراد جامعه می توان زمینه پیشگیری از مصرف شیشه در استان را فراهم ساخت.

معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی استان در خصوص برنامه های این معاونت در سال جاری اظهار داشت: اجرای طرح كارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه، اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد با رویكرد اجتماع محور در سطوح مختلف مانند مهدهای كودك، محلات شهری، روستایی، محیط های كاری و آموزشی، ارائه بسته های آموزشی به افراد آسیب دیده توسط مراكز گذری كاهش آسیب در شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج، غربال بیماران از نظر اچ آی وی، هپاتیت نوع C و B با همكاری دستگاههای مرتبط و ... از جمله برنامه های این معاونت در پیشگیری از اعتیاد است.

کد خبر 2454507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha