۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۲۶

همزمان با سراسر کشور؛

طرح پیمایش ملی خانوار در خراسان شمالی اجرا می شود

طرح پیمایش ملی خانوار در خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد - معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از اجرای طرح پیمایش ملی خانوار در خصوص شیوع مواد مخدر و روان گردان ها در این استان، همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاجر پاکدین سه شنبه شب در جلسه شیوع شناسی مواد مخدر در خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهار داشت: جامعه هدف اجرای این طرح، افراد سنین ۱۵ تا ۶۴ سال هستند.

وی افزود: این طرح از اول خردادماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرایی می شود.

پاکدین گفت: دستگاه های اجرایی شامل بهزیستی، وزارت کشور، استانداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، صدا و سیما و موسسات بخش خصوصی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: طرح پیمایش ملی خانوار در خصوص شیوع مواد مخدر و روان گردان ها شامل ۳۴ خوشه است که در تمامی شهرستان های استان اجرا می شود.

وی با اشاره توزیع بیش از یک هزار پرسشنامه در بین جامعه هدف تصریح کرد: اطلاعات پرسشنامه به صورت محرمانه حفظ می شود، بنابراین انتظار داریم تا افراد با صداقت و به درستی به سئوالات این پرسشنامه پاسخ دهند.

پاکدین افزود: اجرای این طرح مبنای بسیاری از مطالعات، تحقیقات، پژوهش ها و برنامه ریزی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و حفظ سلامت نسل جوان را به همراه دارد.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ این طرح در استان اجرا نشده است، گفت: در سال ۹۰ خراسان شمالی با پیمایش انجام شده در وضعیت متوسط شیوع مواد مخدر قرار داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر دارد.

کد خبر 2585830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha