سنندج-خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه کردستان پایه و اساس بی حجابی زنان در جامعه کنونی کشور را بی سواد و ناآگاهی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام فرهاد عاصمی ظهر امروز یکشنبه در جلسه حجاب و عفاف استان که در سالن دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه خانواده شاکله اصلی جامعه است، گفت: خانواده به مانند دانه های تسبیح است که در مجموع تشکیل دهنده جامعه است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام مخالف اشتغال و تحصیل زنان نیست، عنوان کرد: عده ای یکی از مشکلات خانواده را اشتغال زنان می دانند در صورتیکه این امر صحت ندارد و دین اسلام در این راستا برای زن محدودیت قائل نشده است.

وی اظهارداشت: بی حجابی و مشکلات و آسیب های ناشی از آن در جامعه در نتیجه بی سوادی و ناآگاهی زنان است که با آگاه و هوشیار کردن زنان و ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه  کردستان با بیان اینکه بی حجابی آرامش اجتماع را از بین می برد، اظهارداشت: وقتی در جوامع اسلامی زنان و مردان آن حجاب و عفاف را رعایت نکنند قطعا شاهد تنش های مختلف اجتماعی و سلب آسایش و آرامش روحی و روانی خواهیم بود.

حجت الاسلام عاصمی ادامه داد: در تعدادی از ادارات بیشتر مردان و زنان متاهل در ارتباط با همدیگر دچار چالش شده اند که این مناسب جامعه اسلامی نیست.

وی عنوان کرد: ارتباط دوسویه کاری بین زنان ومردان کاملا آزاد است ولی برقراری ارتباط عاطفی میان این دو کاملا حرام وممنوع است که باید در ادارات ونهادهای دولتی و خصوصی به این مسئله توجه اساسی شود.

وی بیان کرد: تعدادی از مردان وزنان امروز جامعه ما ارتباط عاطفی با یکدیگر را با عنوان هایی هم چون دوستی های اجتماعی توجیه می کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه  کردستان اظهارداشت: روحانیون و اقشار فرهیخته جامعه باید در این عصر ارتباطات و تکنولوژی که قرار گرفته ایم با مسلح کردن خود به دانش روز در مقابل یک سری عادات اشتباه و به اصطلاح مدرن به روشنگری و آگاه سازی مردم بپردازند.