شتستان - خبرگزاری مهر: برازجان به عنوان دومین شهر بزرگ استان بوشهر نیازهایی در مقوله بهداشت و درمان دارد که با احداث و گسترش برخی مراکز درمانی مثل بیمارستان مهر در مسیر خدمات دهی مناسب به مردم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان دشتستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر است که برازجان مرکز این شهرستان است و عمده مراکز درمانی شهرستان در شهر برازجان مستقر شده است و مردم شهرها و روستاهای دیگر شهرستان نیز برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می‌کنند.

پس از تعطیلی بیمارستان 17 شهریور برازجان و راه‌اندازی بیمارستان شهید گنجی که در خارج از شهر قرار داشت، بخش عمده کارهای درمانی شهر برازجان در این بیمارستان حاشیه شهر انجام می‌شود.

با تلاش‌ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی نماینده دشتستان در مجلس و با تصمیم وزارت بهداشت، بخش هایی از بیمارستان 17 شهریور مجددا راه‌اندازی شده است و در حال خدمات‌دهی به مردم است.

بیمارستان مهر، دیگر مرکز درمانی شهر برازجان است که در محل در حال توسعه شهر قرار گرفته است و با توجه به افزایش جمعیت در این بخش از شهر، توسعه این بیمارستان بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

توسعه بیمارستان مهر که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت بهداشت و درمان و افزایش شاخص‌های سلامت شهرستان دشتستان داشته باشد که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

تجهیز و نوسازی بیمارستان مهر برازجان در دستور کار است

رئیس بیمارستان مهر برازجان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه این بیمارستان اظهار داشت: : 240 میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی بخش آزمایشگاه و توسعه آن هزینه شده است.

دکتر یلدا دارابی اضافه کرد: برخی از بخش‌ها و اتاق‌های پشتیبانی نظیر رخت‌شورخانه و آشپزخانه را به بیرون ازمحوطه منتقل کرده ایم وبخش های درمانی جایگزین آنها شده است.

وی ادامه داد: خدمات مختلفی در این بیمارستان در حوزه تخصصی زنان و زایمان، آزمایشگاه، رادیولوژی و درمانگاه به همشهریان و مراجعین از شهرها و روستاهای اطراف ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان مهر برازجان تصریح کرد: برخی از بیمارانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند نیز به این مرکز درمانی مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

وی افزود: زمین های خالی که در پشت بیمارستان قراردارد به فضای سبز، زمین ورزشی و کمپ اضطراری روباز دارای روشنایی و پایه های چادر برای استفاده در مواقع بحران تبدیل خواهد شد.

توسعه مراکز درمانی را در سال 93 و 94 دراولویت داریم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هزینه کرد درمانی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بالغ بر 104 میلیارد تومان در سال 92 بوده که رشد 40درصدی نسبت به سال پیش از آن داشته است.

دکتر ابراهیم پورحکیمی اضافه کرد: طی سال گذشته 14 درصد رشد در تعداد مراجعین به مراکز سرپایی و 15 درصد رشد در مراکز بستری داشته ایم.

وی ادامه داد: بالغ بر دو میلیون و380 هزار مورد مراجعه در سال 92 داشته ایم که رشد 15درصدی داشته در صورتی که میانگین رشد کشوری در این زمینه سه درصد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: توسعه مراکز درمانی را در سال 93 و 94 دراولویت های خود قرار داده‌ایم.

افزایش تخت‌ها و راه اندازی اورژانس در بیمارستان مهر برازجان

پورحکیمی تصریح کرد: توسعه بخش‌های بستری در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و افزایش تخت‌ها و راه اندازی اورژانس در بیمارستان مهر برازجان را درسال 93 دربرنامه های جدی خود داریم.

وی تاکید کرد: شاخص مهمی که در مراکز درمانی وجود دارد، ضریب اشغال تخت‌های بستری است که در سال 92 در استان بوشهر 92 درصد بوده در حالی که میانگین کشوری آن 75 درصد است و بالاترین ضریب اشغال را در بین استان‌ها داریم.

اخذ زمین و مجوز برای احداث پلی کلینیک تخصصی در برازجان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان ساخت: افزایش 12 تخت خوابی بیمارستان مهر و احداث اورژانس آن را تاپایان سال 93 به نتیجه خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: در چشم انداز آینده تبدیل بیمارستان تخصصی زنان مهر برازجان به یک بیمارستان جنرال کارآیی بیشتری برای مردم خواهدداشت.

پورحکیمی گفت: برای احداث پلی کلینیک تخصصی درشهربرازجان زمین و مجوز لازم را تهیه کرده وبرآورد وطراحی آن نیز انجام گرفته و جزو اولویت‌های سازمات در سال 93 است که امیدواریم در نیمه اول سال جاری بتوانیم احداث آن را آغاز کنیم.