تبریز – خبرگزاری مهر: نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مسلمانان برای بازگرداندن مجدد بیت‌المقدس به آغوش اسلام تلاش بسیاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت ‌الله هاشم هاشم‌ زاده هریسی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسلمانان از سپردن بیت ‌المقدس به دست دشمن و سکوت در مقابل آن خودداری كنند، ادامه داد: باید همواره مسلمانان در مبارزات و مطالباتشان این شعار را که بیت المقدس قبله اول مسلمین است را حفظ كنند و پیوند بیت‌ المقدس را با تاریخ اسلام یادآور شوند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر یك حقیقت است و نباید آن را متعلق به غربی ها دانست، اظهار داشت: هر كس ممكن است آن را تحریف و یا از آن سوء استفاده کند و این سبب نمی‌شود كه حقوق بشر را به دست غربی ها بسپاریم.

آیت الله هاشم‌ زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سكوت نهادهای بین‌المللی در مقابل فجایع غزه بیانگر عدم اعتقاد به مساله‌ انسانیت است، ابراز داشت: مردم فقط می‌توانند برای اعتراض، تظاهرات كنند البته می‌توان به دادگاه‌های بین‌المللی نیز شكایت كرد.

وی با اشاره به اینکه جنایات اسرائیل فقط مختص به یك گروه و یك مذهب خاص نیست، گفت: اكثر مردم جهان فجایع ضد بشری اسرائیل را محکوم می کنند و فقط كشورهای حامی اسرائیل از این جنایات دفاع می ‌كنند.

آیت الله هاشم‌ زاده همچنین با تاکید بر اینکه روز قدس روز برآوردن فریادهای بین‌المللی بر سر استكبار جهانی است، گفت: باید مردم کشورمان مثل سال های گذشته در آخرین جمعه سال به خیابان ها بیایند و خشم خود را از جنایات غربی ها و سران رژیم صهیونیتی به دنیا نشان دهند.