رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته برای انتخاب نفرات اعزامی به بازیهای آسیایی با حضور داوران رسمی در سالن شهید کبکانیان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که شنیده می شد رقابتهای انتخابی با هدف انتخاب برخی کاراته کاهای منتسب به فدراسیون به صورت نامحسوس برگزار می شود اما فدراسیون کاراته با اعلام برنامه برگزاری این مسابقات با حضور داوران و کارشناسان بر تمامی این پیش فرض‌ها خط بطلان کشید.

در همین رابطه محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته گفت: آخرین مرحله از رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته با هدف گزینش نفرات اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون  11 و 12 مرداد ماه در تمامی اوزان برگزار خواهد شد. البته در روز اول کاراته کاهای هر وزن دو بار به مصاف هم می روند و روز دوم 3 مبارزه بین کاراته کاهای هر وزن انجام خواهد شد.

وی افزود: برای هر برد 3 امتیاز و هر تساوی یک امتیاز در نظر گرفته شده است که در صورت تساوی در مبارزه، تفاضل امتیاز محاسبه خواهد شد و باز هم اگر وضعیت امتیازات دو کاراته کا مساوی شد امتیاز فنی در نظر گرفته می شود. پس از برگزاری مسابقه انتخابی تنها نفرات اول و تعدادی دیگر به تشخیص کادر فنی در اردو باقی خواهند ماند همچنین کادر فنی از میان نفرات برتر انتخابی مسافران اینچئون کره جنوبی را معرفی می کند.

دبیر فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه وزن کشی مسابقات روز جمعه 10 مرداد ماه  ساعت 8 شب انجام می شود، ادامه داد: مسابقات انتخابی از ساعت 10 صبح در سالن شهید کبکانیان تهران با حضور اصحاب رسانه، مربیان، داوران، کاراته کاها و خانواده ها به صورت پاک و شفاف انجام می شود.

آشوری در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی بانوان نیز گفت: بنا داریم این رقابتها را روز 22 مرداد ماه برگزار کنیم اما جزئیات برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد.