بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه صیادان استان بوشهر گفت: ذخایر میگو در آب‌های استان بوشهر کاهش یافته است و شاهد کاهش میزان صید هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کارگر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل میگو در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از مهمترین تولید کنندگان میگوی کشور است که تعداد زیادی از صیادان در بخش صید میگو فعالیت دارند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب صید میگو در سال جاری، خاطرنشان ساخت: در سال جاری شاهد کاهش میزان ذخایر میگو در اب های استان بوشهر هستیم و این موضوع باعث شده تا شاهد کاهش میزان صید در استان باشیم.

رئیس اتحادیه صیادان استان بوشهر تاکید کرد: بر اساس تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته، میزان صید میگو در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کاهش میزان ذخایر صید باعث نارضایتی صیادان از وضعیت صید شده است، اضافه کرد: صید خارج از فصل یکی از مهمترین عواملی است که باعث کاهش میزان ذخایر شده است و این موضوع ضربات زیادی را به صیادان زده است.

لزوم ترمیم ذخایر دریایی در آب‌های استان بوشهر

کارگر خواستار توجه ویژه به مشکلات و نیازهای جامعه صیادان شد و افزود: از مهمترین مشکلات صنفی صیادان وام‌های با بهره بالا و افزایش هزینه‌های صیادی است.

وی بر لزوم قرار گرفتن شغل صیادی در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات صیادان باید به خوبی توسط مسئولان رسیدگی شود و در راستای برطرف کردن این مشکلات تلاش شود.

رئیس اتحادیه صیادان استان بوشهر خواستار مقابله با صید غیر مجاز در آب‌های جنوب کشور شد و تاکید کرد: باید برخورد مناسبی با صیادان متخلف صورت بگیرد و نسبت به ترمیم ذخایر دریایی اقدامات مناسبی انجام شود.