رشت - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان از فرآوری روزانه افزون بر 120 تن شیر در این شرکت خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر میر عصر یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان افزود: صنایع شیر همواره در راستای سلامت مردم گام برداشته است.

وی همچنین اظهارداشت: این صنعت محصولات خود را بر اساس استانداردهای کشور، قوانین و موازین سازمان‌های نظارتی، سازمان غذا و دارو، بهداشت، استاندارد و غیره تولید می کند.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با بیان اینکه محصولات لبنی با بهترین کیفیت در این شرکت تولید و عرضه می شود، گفت:  در حال حاضر روزانه 120 تن شیر در شرکت مزبور دریافت می شود.  

وی افزود: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان وابسته به شرکت صنایع شیر ایران درسال 1354 با آخرین تکنولوژی روز اروپا و با ظرفیت اسمی 150 تن در روز در زمینی به مساحت 5.8 هکتار و با بیش از 10 هزار متر مربع تاسیسات و زیر بنا در شهر صنعتی رشت احداث شد.

میر اظهارداشت: هدف اولیه این شرکت، تامین شیر مدارس بصورت بسته بندی استریل بوده که مواد اولیه آن از خارج تامین می شد اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیرو سیاست گذاری های جهاد سازندگی تامین شیر خام و قطع وابستگی به خارج، جزء اولویت های اساسی قرار گرفته و در خرداد ماه سال 1367 و با دریافت 11 تن شیرخام در روز، راه اندازی و شروع به تولید محصولات لبنی کرد.

وی تصریح کرد: این شرکت اکنون با تولید بیش از 40 نوع محصول لبنی و نوشيدني بعنوان بزرگترین تولید کننده فرآورده های شیری در گیلان بوده که از محصولات تولیدی این شرکت سایر استان ها نیز بهره مند می شوند.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان گفت: این شرکت با تولید دوغ نایلونی در سال 1380 بعنوان بزرگترین تولید کننده دوغ در مجموعه شرکت های صنایع شیرو سراسر کشور محسوب می شود.

وی افزود: همچنین این شرکت در سال‌های اخیر بعنوان صنعت سبز از طرف سازمان حفاظت محیط زیست برگزیده و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر نامه و کد ملی زیست محیطی دریافت کرده است.

میر بیان داشت:  شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با تعویض سوخت و انرژی مصرفی خود و استفاده از انرژی های پاک از جمله برق و گاز طبیعی از ایجاد آلودگی هوا جلوگیری کرده است.

وی اذعان داشت: اختصاص 2.4 هکتار از مجموع محوطه به عنوان فضای سبز و ایجاد جلوه های بصری مطلوب در سطح منطقه از دیگر عملکرد های مثبت این واحد صنعتی به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان گفت: تمامی محصولات تولیدی شرکت دارای پروانه ساخت و بهره برداری از وزارت بهداشت بوده و با مهر استاندارد که نشانه مرغوبیت کالاست به بازار عرضه می شود.

وی افزود: از جمله افتخارات پگاه گیلان که در طول 22 سال سابقه تولیدی کسب کرده است می توان به بزرگترین واحد تولیدی مواد لبنی در گیلان، واحد نمونه تولید مواد لبنی در استان، تنها واحد تولید کننده دوغ گازدار (تزریقی) در صنایع شیر پگاه کشور، نخستین صادر کننده دوغ به خارج از کشور، مقام دوم تولید ماست در بین شرکت های صنایع شیر و غیره اشاره کرد.

میر بیان داشت: از دیگر افتخارات می توان به داشتن نخستین دستگاه تغلیظ شیر در کشور، دارای گواهینامه های ایزو 9001:2000، ایزو 14001،22000و ايزو 10015، دارنده لوح صنعت سبز در استان، مبتکر طرح دوغ کیسه ای در کشور، نخستين و بزرگترين توليد كننده نوشيدني هاي طبيعي گياهي گازدار در ايران با نشان استاندارد را نام برد.