سمنان - خبرگزاری مهر: مدير كل بهزيستي استان سمنان از راه اندازی مجهزترين شيرخوارگاه كشور در دامغان خبر داد و گفت: نخستين مركز معلولان جسمي حركتي استان با نام به آفرين نیز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی پهلوان عصر چهارشنبه در آستانه هفته دولت و در جمع خبرنگاران در محل اداره كل بهزيستي استان سمنان با اشاره به برنامه های این اداره کل از افتتاح كلنيك مددكاري باران مهر و مهد كودك شميم رضوان در مركز استان سمنان خبر داد و افزود: نخستين مركز معلولان جسمي حركتي استان با نام به آفرين و با ظرفيت 50 نفر نيز در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی همچنین، از راه اندازی مجهزترين شيرخوارگاه كشور در دامغان خبر داد و گفت: شیرخوارگاه دامغان با حداقل هزينه دو تا سه ميليارد تومان توسط موسسه خيريه قومس احداث و به بهزيستي اهدا مي شود.

توزیع 600 ميليون ریال بين مددجويان بهزیستی استان سمنان

این مقام مسئول با بیان اینکه در هفته دولت 600 ميليون ریال بين مددجويان و افرادي كه از نهادهاي مختلف معرفي و شناسايي شده توزیع خواهد شد گفت: همزمان با هفته دولت معاونان بهزيستي با حضور در ايوانكي به بررسی مشکلات این بخش می پردازند ضمن اینکه اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال نیز براي مددجويان این بخش در نظر گرفته شده است.

پهلوان همچنین از افتتاح سراي سالمندان صابرين اميريه دامغان همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: خانه كودكان و نوجوانان سبحان شاهرود نیز براي نگهداري كودكان بي سرپرست و بدسرپرست 7تا 12 ساله و مركز اقامتي ميان مدت و بازتواني اعتياد سروش و همچنين نخستين مركز درماني بانوان استان با عنوان مركز اقامتي ميان مدت درمان و باز تواني اعتياد بهار زندگي با ظرفيت 30تا60 نفر از جمله پروژه هاي قابل افتتاح در شهرستان شاهرود هستند.

 وی در ادامه از افتتاح كلینيك مددكاري اجتماعي  مهر تابان در شهرستان ميامي طی هفته دولت خبر داد و گفت: علاوه بر این در شهرستان دامغان نيز كلینيك مددكاري اجتماعي نيك آيين و خانه نوباوگان اميريه با ظرفيت 12 نفر براي نگهداري كودكان سه تا شش ساله افتتاح مي شود.

مركز ارتباطات مردمي بهزيستي استان سمنان افتتاح می شود

مدير كل بهزيستي استان سمنان افزود: همچنین ساختمان مركز ارتباطات مردمي اداره كل با هدف رسيدگي موردي به مشكلات مردم و سالن همايش شهيد شاهوراني اداره كل نيز جزو پروژه هاي قابل افتتاح در این هفته هستند.

 پهلوان با اشاره به اینکه در مهديشهر نیز دو مركز مشاوره و خدمات روانشناختي اسمان و سروش افتتاح مي شود اظهار داشت: در گرمسار نيز مركز جامع توانبخشي معلولان ذهني بالاي 14 سال باعنوان نجواي مهركه يك مركز حرفه آموزي و كارگاه حمايتي توليدي است با ظرفيت 50 نفر افتتاح مي شود.

وی در خاتمه به در دست ساخت بودن 142 واحد مسكوني مددجويان در شاهرود و 74 واحد در دامغان كه در مرحله نازك كاري قرار دارند اشاره کرد و گفت: در جلسه حضوري با حضور مدير كل مسكن و شهرسازي و پيگيري معاون عمراني استاندار مقرر شد پيمانكار اين پروژه ها خلعيت شده و طي يك اعلام رسمي، عملیات ساخت واحدها به یک پيمانكار جديد واگذار شود.