بجنورد- خبرگزاری مهر: تأکید بر حرکت دولت در جهت تسهیل زندگی و معیشت مردم، خدمتگزاری شرط ماندگاری مدیران در خاطر ملت و ... از جمله مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته مراکز شهرستان های خراسان شمالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه شیروان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است هم برای خداقوتی به دولتمردان و هم مژده دهی مسؤولان به مردم و بیان خدمات نظام.

حجت الاسلام حسین کوثری اضافه کرد: همچنین هفته دولت فرصتی است برای تبیین خط مشی و جهت دهی مسؤولان به مردم و یادآوری آن که دولت باید در جهت گیری دینی، اخلاقی، فرهنگی، خدمت، تسهیل زندگی و معیشت مردم و از همه مهم تر مبارزه با استکبار را لحظه ای از یاد نبرد.

حجت الاسلام کوثری در ادامه با اشاره به هفته حج، گفت: اگر مناسک حج به خوبی انجام شود و روح حج که وحدت و برائت از مشرکین است؛ زنده باشد، گروه های تکفیری نظیر داعش ممالک اسلامی را میدان تاخت و تاز خود قرار نخواهند داد.

به گفته وی مسلمانان باید به عنوان امتی واحده مشت محکمی بر دهان آمریکا و هم پیمانان پیدا و پنهان این استکبار جهانی بکوبند.

خدمتگزاری شرط ماندگاری مدیران در خاطر ملت

امام جمعه شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان که در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد، با اشاره به هفته دولت که به مناسبت سالگرد شهادت شهید رجایی و باهنر توسط منافقین در دفتر نخست وزیری به این عنوان نامگذاری شده، ضمن تبریک این هفته به همه خدمتگزاران به ملت، اظهار کرد: اگر مدیران و مسؤولان به معنای واقعی کلمه خدمتگزار مردم باشند به یقین در یاد و خاطر مردم ماندگار خواهند شد و شهید رجایی و باهنر از این گونه خدمتگزاران بودند.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده اضافه کرد: دولتمردان ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند خدمتگزار ولی نعمت خودشان یعنی مردم و امت اسلامی و ملت انقلابی ایران هستند.

وی افزود: امام راحل به همه کسانی که در نظام اسلامی مسؤولیتی دارند یاد دادند که خدمتگزار مردم هستند نه رییس، نه مدیر اداره، نه ارباب و دستور دهنده و امر کننده به مردم، لذا فرمود به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: بنابراین خدمتگزار نباید خائن به اموال مردم باشد بلکه باید امین مال و عرض و آبرو و جان مردم باشد.