بجنورد - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با هشدار به مزاحمین تلفنی سامانه 110 این اقدام را تضییع حقوق سایرشهروندان عنوان کرد.

سرهنگ احمد قرائی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جلوگيري از مزاحمت هاي تلفني با سامانه 110 نیازمند فرهنگ سازي و تبیین تبعات این حرکت نادرست است.

وی با انتقاد از افرادی که با ایجاد مزاحمت های تلفنی با این سامانه وقت پلیس را تلف می کنند اظهار داشت: این سامانه براي فعاليت هاي پليسي اورژانسي و برای رفاه حال شهروندان طراحی و ایجاد شده ا ست و بنابراین افراد از تماسهاي غير ضروري و غير مرتبط با پليس باید خودداري كنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينكه طي چهارماهه نخست امسال از مجموع 66 هزار و 252 تماس با فوريت هاي پليسي 110 استان، هشت هزار و 256 مورد مزاحمت تلفنی بوده است، افزود: تنها 33 هزار و 713 مورد از تماس های مردمی منجر به عمليات شده است.

به گفته اين مسئول انتظامی، توجه دادن به شهروندان در مورد این سامانه نیازمند فرهنگ سازي مناسب و كافي است و در این ارتباط رسانه های استان اعم از صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها می توانند نقش مهمی را ایفاء کنند.

سرهنگ قرايي تصريح كرد: متاسفانه برخي افراد بدون در نظر گرفتن حقوق ديگران با سامانه پليس در خصوص موضوعات غير مرتبط  ارتباط برقرار مي كنند.

وي گفت: اين امر به منزله گرفتن فرصت از ساير افرادي است كه در شرايط اضطراری نياز به كمك پليس دارند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از شهروندان خواست تنها در صورت ضرورت و به منظور حضور سریع پلیس در صحنه، با این سامانه تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با داشتن 8 شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.