عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه مجلس کوتاهی مسئولان در اطفای حریق جنگل ها را بررسی می‌کند گفت: دولت بودجه مورد نیاز برای اطفای حریق جنگل ها را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: امروز در صحن علنی مجلس درباره نبود همکاری میان بخشی دولت بری مقابله با آتش سوزی جنگل ها تذکر خواهم داد.

به گفته وی، جنگل ها نزد ما امانتی برای آیندگان هستند اما متاسفانه به دلیل نبود قاطعیت مسئولان در هماهنگی برای مدیریت اطفای حریق روز به روز شاهد از بین رفتن بخش عمده ای از این جنگل ها به دلیل آتش سوزی هستیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه یکشنبه هفته جاری به استناد اصل 50 قانون اساسی در صحن علنی مجلس قرار بود نسبت به این موضوع و قصور دستگاه های مختلف و همچنین عدم همکاری میان بخشی در دولت تذکر داده شود اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کمبود وقت فرصت نشد اما فردا حتما این کار را خواهم کرد.

پیرموذن تصریح کرد: مسئولان نباید نسبت به نابودی این میراث گرانبها خود را به ناشنوایی بزنند. باید هرچه سریعتر برای حفظ جنگل ها و مدیریت آتش سوزی برنامه ریزی عملی انجام شود.

وی افزود: آتش سوزی جنگل ها چنانچه از ناحیه شکارچیان و متخلفان رخ می دهد باید با جدیت از سوی مسئولان پیگیری شود و قوه قضاییه نسبت به این مسئله رسیدگی کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به اینکه مسئولان سازمان محیط زیست برای ایجاد پایگاه های اطفای حریق در کانون های بحرانی جنگل ها با کمبود بودجه مواجه هستند یادآور شد: مسئولان درخواست خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند تا با فوریت اعتبار لازم برای اطفای حریق جنگل ها تامین شود.

پیرموذن تاکید کرد: مجلس نمی تواند در این خصوص طرحی ارائه دهد چراکه آن را بر می گرداند اما اگر دولت به صورت لایحه مثلا در طرح جامع هوای پاک درخواست اعتبار لازم برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها را بگنجانند با فوریت در مجلس رسیدگی و تصویب خواهد شد.