نورآباد - خبرگزاری مهر: در دومین روز از هفته دولت بهره‌برداری از چهار طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین طرحی که ظهر امروز دوشنبه توسط استاندار لرستان به بهره برداری رسید مخزن شماره سه آب شهر نورآباد بود که با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای آن هزینه شده است.

به گفته رئیس شرکت آب و فاضلاب شهر نورآباد این طرح با مخزن پنج هزار متر مکعبی برای بالا بردن ظرفیت حجم ذخیره آب تا افق سال 1410 به منظور تامین قسمتی از آب شرب مردم شهر نورآباد اجرا شده است.

نادر بهرامی اظهار داشت: همچنین این مخزن برای تامین افت فشار شبکه در مناطق مختلفی از شهر که دارای ارتفاع بیشتری هستند ساخته شده است.

بنا بر این گزارش این طرح در زمینی به مساحت 1.5هکتار ساخته شده است و سه کیلومتر نیز خط انتقال آب در آن به کار رفته است.

بهره برداری از ایستگاه پمپاژ خاتون بان

پروژه ایستگاه پمپاژ آب خاتون بان که به علت نبود اعتبار از سال 81 تاکنون عملیات ساخت آن متوقف شده بود دومین طرحی بود که با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان عملیات اجرایی آن رسما آغاز شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلفان فاز نخست این طرح که حدود 500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را آبی می کند امروز به بهره برداری رسید.

فرشاد بابایی با اشاره به اینکه این طرح دارای مخزن هزار و 300 متر مکعبی بوده که آب را به صورت ثقلی از مخزن به مزارع انتقال می دهد افزود: برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان ادامه داد: با به بهره برداری رسیدن این طرح زمینه توسعه بخش کشاورزی برای 800 نفر را فراهم می کند و در صورت افتتاح فاز دوم این پروژه 700 هکتار دیگر از اراضی منطقه از دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

بابایی اظهار داشت : این مدیریت با جدیت نسبت به بهره برداری فاز دوم این طرح که شامل انتقال لوله بین مزرعه ای است با همکاری مسئولین و کشاورزان جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت آبیاری بارانی مزارع منطقه این امر محقق شود.

بهره برداری از کارگاه بسته بندی حبوبات

کارگاه بسته بندی حبوبات سومین طرحی بود که توسط استاندار لرستان به بهره‌برداری رسید.

این کارگاه که به عنوان اولین کارگاه تولیدی صنایع تبدیلی و بسته بندی حبوبات به شمار می رود مشکل دیرینه شهرستان دلفان با تولید سالانه 20 تا 30 تن انواع حبوبات و به عنوان قطب نخست تولید حبوبات استان را رفع می کند و دیگر شاهد فروش حبوبات این شهرستان با برند استانهای همجوار نخواهیم بود.

این طرح نیز که توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است برای 10 نفر اشتغالزایی به وجود آورده است.

افتتاح کشتارگاه نیمه صنعتی دلفان

کشتارگاه نیمه صنعتی دلفان آخرین و چهارمین طرحی بود که توسط استاندار لرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح نیز که مشکل نبود کشتارگاه را در این شهرستان رفع خواهد کرد در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و اشتغالزایی 11 نفر توسط بخش خصوصی راه اندازی شد.

استاندار لرستان در حاشیه افتتاح این طرح ها با قدر دانی از تلاش و پیگیری های مسئولین در راستای رونق گرفتن بخش خصوصی و زنده شدن طرح های نیمه تمام اظهار داشت: امیدواریم با ورود بخش خصوصی در راستای توسعه استان بتوانیم خدمات شایانی را به مردم ارائه دهیم.