خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس کل بانک مرکزی کشور با واکنش به برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی گفت که همچنان با قاطعیت این موضوع را رد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون طرح موضوع برداشت 4.1 میلیارد دلاری از حساب صندوق توسعه ملی از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و ارجاع موضوع به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اظهار داشت: اگر این موضوع تایید شده چرا از من سوال می کنید.

وی ادامه داد: بانک مرکزی جایی است که باید این رقم را برداشت کرده و یا نکرده باشد که این را با قاطعیت کامل بارها اعلام کرده ام که از حساب صندوق هیچ پولی برداشت نشده و حتی واریز هم شده است.

سیف تصریح کرد: اینکه بعضی دوستان می گویند ما بررسی کردیم و شواهد و قرائنی داریم که برداشت شده من تعجب می کنم. صندوق توسعه ملی یک مسئول دارد که می توانند از او سوال کنند و صورت حسابی که بانک مرکزی می فرستد را ببینید.

وی عنوان کرد: برداشت این رقم از حساب صندوق توسعه ملی یک بحث قضاوتی نیست که بگویند فکر می کنیم این میزان براشت شده یا بررسی های ما نشان می دهد که برداشت شده است بلکه این موضوع یک سند است. سند می زنند و حساب صندوق را یا بدهکار می کنند یا نمی کنند.

رئیس کل بانک مرکزی کشور یادآور شد: در رابطه با برداشت کردن این رقم از صندوق توسعه ملی اعلام می کنم چنین اتفاقی نیفتاده و این را با قاطعیت می گویم.