بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی به همایش ملی آقا نجفی قوچانی، وجود علمای وارسته و عرفای گمنامی چون آقانجفی قوچانی را موجب افتخار این استان خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام سید علی اکبر پرویزی آمده است: آیت الله محمد حسن نجفی مشهور به "آقا نجفی قوچانی" از علمای وارسته و عرفای گمنامی‌اند که استان خراسان شمالی مفتخر به ایشان است.

در ادامه این پیام آمده است: عالمان دین و اندیشمندان خیرخواه به عنوان شخصیت‌های ممتاز و اثرگذار، منشا بسیاری از تحولات عمیق دینی، سیاسی و اجتماعی مردم بوده‌اند که ویژگی‌های خاص آنان و نیاز جامعه ما را ناگزیر از دقت و مطالعه در آثار و احوال این مفاخر ارزشمند می‌دارد.

نماینده عالی دولت در ادامه این پیام آورده است: تلاش دشمنان نظام اسلامی به منظور ایجاد گسست فرهنگی، فکری با پیشینیان، خطری است که انجمن مفاخر و آثار فرهنگی استان وظیفه دارد با برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور اندیشمندان، علما، اساتید و دین پژوهان و تبیین اندیشه‌های ناب علمایی چون حضرت آیت الله محمد حسن نجفی بین میراث ارزشمند گذشته با جامعه امروزمان پیوند مناسبی برقرار کند.

این پیام می‌افزاید: سبک زندگی زاهدانه و تقوا، بینش و کرامات این عالم جلیل القدر در عین توجه جدی به مسائل و حوادث سیاسی، اجتماعی روز و عنایت ویژه به آنچه که امروز مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری کرده‌اند، می‌تواند چراغ راهی برای همگان باشد.

استاندار خراسان شمالی در این پیام  با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم نسل جوان کشور را با استفاده از روش‌ها و ابزارهای موثر با مشاهیر، مفاخر و چهره‌های برجسته دینی خود آشنا کنیم، تصریح کرده است: جوانان ما باید به عنوان سرمایه‌های فکری با بهره گیری از این سرمایه‌های عظیم و گنجینه‌های معرفت در راستای اعتلای کشور و جامعه گام بردارند.

پرویزی در پایان این پیام تاکید کرده است: اینجانب ضمن تجلیل از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این همایش مفاخر و ارزشمند امیدوارم دستاوردهای آن بتواند راه گشای مشتاقان علم و ادب و مردم خوب استان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمدحسن نجفی قوچانی روزهای 13 و 14 شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

آیت الله سید محمد حسن نجفی معروف به آقانجفی قوچانی، عالم دینی قرن چهاردهم هجری قمری و صاحب دو کتاب مشهور سیاحت شرق و غرب، در سال 1295 هجری قمری در روستای خسرویه از توابع فاروج در استان خراسان شمالی به دنیا آمد، او در اصفهان و نجف در محضر اساتیدی چون آخوند کاشی، شیخ عبدالکریم گزی، میرزا جهانگیرخان قشقایی، آقانجفی اصفهانی، ملا محمدکاظم خراسانی و... تلمذ کرد و پس از گذشت 24 سال با فوت پدر رهسپار ایران شد و بعد از آن 25 سال در مقام فقاهت و حاکمیت شرع در قوچان زندگی کرد و علاوه بر این به اداره حوزه علمیه دینی و تدریس در مدرسه عوضیه نیز پرداخت.

این عالم وارسته در شب جمعه بیست و ششم ربیع الثانی 1363 هجری قمری در سن 68 سالگی رحلت کرد و در خسرویه فاروج؛ روستای زادگاه خود به خاک سپرده شد.