۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱

پرویزی در آیین افتتاحیه همایش نکوداشت آیت الله آقانجفی قوچانی:

مراسم نکوداشت بزرگان در زمان حیات آنها برگزار شود

مراسم نکوداشت بزرگان در زمان حیات آنها برگزار شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری مراسم های نکوداشت و بزرگداشت علما و مفاخر علم و ادب در زمان حیات آنها گفت: نباید برگزاری چنین مراسم هایی به زمان بعد از مرگ این بزرگان موکول شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح پنج شنبه در آیین افتتاحیه همایش نکوداشت آیت الله آقانجفی قوچانی که با حضور اندیشمندان دینی در بجنورد برگزار شد، با تأکید بر نکوداشت شخصیت ها و مفاخر علمی، فرهنگی و هنری ملی و منطقه ای، اظهار کرد: باید با برگزاری چنین برنامه هایی، روش زندگی و فعالیت های این بزرگان برای نسل های جوان تبیین و معرفی شود تا جوانان این مفاخر را الگوی خود در زمینه های مختلف قرار دهند.

وی اضافه کرد: خراسان شمالی مفاخر و اساتید تأثیرگذار زیادی در بخش های دینی، فرهنگی، علمی، هنری و ... دارد که آثار و برکات فراوانی نیز برای مردم داشته اند اما متأسفانه این بزرگان آن گونه که باید و شاید معرفی نشده اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تأکید بر معرفی و شناخت بیشتر این بزرگان تأکید کرد و گفت: این بزرگان ذخایر ارزشمند منطقه و کشور هستند و باید تلاش کنیم با شناساندن بیشتر آنها، زمینه برای حرکت جامعه در مسیر صواب را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه رویه نادرستی در کشور عرف شده و مراسم های بزرگداشت و نکوداشت بزرگان علم و ادب پس از درگذشت آنها برگزار می شود که  شیوه ای نادرست بوده و باید این رویه تغییر کند.

پرویزی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما دیده می شود که علما و دانشمندان در زمینه های مختلف در زمان حیات خود مورد بی توجهی و بی احترامی قرار می گیرند اما پس از مرگ برای آنها همایش بزرگداشت برگزار می شود در حالی که باید این بزرگان را در زمان حیات نیکو و بزرگ داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی، برگزاری چنین همایش هایی را در معرفی بیش از پیش شخصیت های بزرگ دینی مؤثر دانست و افزود: این همایش ها سبب معرفی فرهنگ و پتانسیل های خراسان شمالی به دیگر استان ها می شود.

پرویزی اظهار داشت: باید همایش های نکوداشت و بزرگداشت عالمان و مفاخر دینی و ادبی با کیفیت بیشتری برگزار شود تا این همایش ها تأثیرگذاری لازم را داشته باشند

گفتنی است، همایش بزرگداشت آیت الله سیدمحمد نجفی معروف به آقا نجفی قوچانی صبح پنجشنبه با حضور آیت الله محمد مختاری رییس مرکز شیعه شناسی در بجنورد آغاز شده است.

ر اساس برنامه ریزی انجام شده همایش بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی در سه بخش برگزار می شود که بخش اول آن مراسم افتتاحیه و ارائه مقاله در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، بخش دوم در شهرستان فاروج با بهره برداری از پروژه های فرهنگی در روستای خسرویه و بخش سوم نیز در جوار آرامگاه این عالم ربانی در شهرستان قوچان با برپایی مراسم اختتامیه برگزار می شود.

سیدمحمدحسن حسینی ملقب به آقانجفی قوچانی، از دانشمندان شیعه و عالمان دینی قرن چهاردهم قمری است، وی که فقیه، حکیم و ادیب و نویسنده دو کتاب مشهور سیاحت غرب و سیاحت شرق است، در سال 1295 هجری قمری در روستای خسرویه از توابع شهرستان فاروج در خراسان شمالی متولد شد و در سال 1323 هجری خورشیدی در قوچان درگذشت و در منزلی که تحصیل می کرد، مدفون شد.

کد خبر 2363967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha