۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶

پرویزی:

اصلاح قرارداد پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان ضروری است

اصلاح قرارداد پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان ضروری است

بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط قرارداد پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان برای دولت یازدهم قابل قبول نبوده و این قرارداد می بایست اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی ظهر یکشنبه در نشست خبری، از تدوين نقشه آمايش توسعه خراسان شمالی خبر داد و افزود: براساس برنامه ريزي های انجام شده قرار بود اين نقشه تا پايان شهريورماه امسال تدوين شود اما مشكلات به وجود آمده باعث تاخير در اين امر شد.

وی با اشاره به برخي مشكلات موجود در استان گفت: خشكسالي، اشتغال و ... از جمله مشكلات گريبان گير استان هستند که می بایست برای رفع آنها دولت و ملت با یکدیگر هماهنگ و همراه باشند.

پرویزی همچنين با اشاره به پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان اظهار داشت: قرار داد اين پروژه با شرايط بدي كه براي دولت يازدهم قابل قبول نيست بسته شده و از اين جهت اين قرار داد مي بايد اصلاح شود.

به گفته وي از جمله شرایط نامناسب قرارداد پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان این است که در این قرارداد دولت دهم اجازه و اختيار فسخ قرار داد را به پيمانكار داده در صورتی که این موضوع مورد تأیید دولت یازدهم نیست.

پرويزي اضافه کرد: اگر طرف جيني قرارداد پروژه راه آهن تمايلي به انعقاد قرارداد جديد نداشته باشد اين پروژه در هر صورتي اجرايي مي شود حتي اگر لازم باشد قرارداد با طرف چيني لغو خواهد شد.

به گفته وي براي تامين منابع مالي اين پروژه ريلي مشكلي وجود ندارد و اعتبار مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی تامین مي شود.

استاندار خراسان شمالي همچنین با اشاره به فساد مالي روي داده در وزارت نيرو، اظهار کرد: باید به سمتی حركت كنيم که روزنه ها برای ایجاد فسادها و رانت ها ایجاد نشود و این امر نیز کار دستگاه قانونگذار است.

رئيس كميسيون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخيص مصلحت نظام نیز در این نشست نخبگان را موتور حركت يك جامعه به سمت توسعه يافتگي دانست.

محمدابراهيم مداحي اظهار داشت: در چشم انداز نخبه پروري نگاه ما نسبت به ديگران به نخبگان متفاوت است چراكه ديگران نخبگان را به عنوان يك عنصر مددجو تلقي مي كنند.

وي افزود: علاوه بر حمایت هاي مالي كه نخبگان نيازدارند بايد اين افراد در تصمیم گيري ها و تصميم سازي ها نيز دخالت داده شوند.

مداحی با تاكيد بر اينكه ايران بايد جايگاه اول فناوري را در منطقه داشته باشد تصريح كرد: قدرت در اقتصاد و علم خود را نشان مي دهد و دانشگاه ها نيز بايد در اين راستا ماموريت محور باشند.

وی با اشاره به ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي، آينده نگري را يكي از اين ويژگي ها عنوان كرد و گفت: مديران بايد آينده نگر باشند تا فرصت و ظرفيت لازم برای توسعه استان را به وجود آورند.

کد خبر 2417733

برچسب‌ها