۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱

حجت الاسلام طباطبایی:

آیت‌الله آقانجفی قوچانی برگ زرین خطه شمال خراسان است

آیت‌الله آقانجفی قوچانی برگ زرین خطه شمال خراسان است

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه قوچان گفت: آیت الله آقانجفی قوچانی برگ زرین خطه شمال خراسان محسوب می‌شود که زهد، تقوا و تهذیب نفس در کنار رتبه علمی؛ موجب ماندگاری وی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم طباطبایی صبح جمعه در آیین پایانی همایش نکوداشت آیت‌الله آقانجفی قوچانی، با بیان این که برخی عالمان علم دارند اما از خدا نمی ترسند اما در واقع عالم کسی است که از خدا خوف داشته باشد، اظهار کرد: آیت‌الله آقانجفی قوچانی از جمله عالمانی بود که خوف از خداوند را در حد اعلای خود داشت.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های برجسته این عالم ربانی، افزود: زهد و تقوا، ساده زیستی، تهذیب نفس، توانمندی علمی و... از جمله ویژگی‌های آیت الله آقانجفی قوچانی بود و زیبنده است که ما نیز در زندگی فردی و اجتماعی خود از این خصوصیات این عالم بزرگ استفاده کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام طباطبایی آیت الله آقانجفی قوچانی برگ زرین خطه شمال خراسان محسوب می‌شود که زهد، تقوا و تهذیب نفس در کنار رتبه علمی؛ موجب ماندگاری وی شده است.

وی با بیان این که علاوه بر آقانجفی قوچانی این خطه عالمان بزرگ دیگری نظیر آیت‌الله عطاردی، فهیمی، هاتف قوچانی، آیت‌الله بلاغی و آیت‌الله صفری را نیز در خود پرورش داده است، افزود: شهرستان قوچان به شهادت طلبی و جهاد و شهر یک هزار شهیدی مشهور است اما با این وجود این خطه ابتدا شهری عالم پرور و سپس شهید پرور به شمار می رود.

حجت الاسلام طباطبایی با قدردانی از متولیان برگزاری همایش نکوداشت آیت الله آقانجفی قوچانی، خواستار تداوم این گونه برنامه ها شد و افزود: برگزاری این همایش ها سنت حسنه ای است که باید با هدف ترویج و تبیین افکار و آموزه های این عالمان بزرگ دینی تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همايش ملي آیت الله آقانجفي قوچاني از صبح پنج شنبه در بجنورد آغاز شد و بر اساس برنامه در سه بخش و در شهرستان هاي بجنورد، فاروج و قوچان برگزار مي شود.

بخش اول اين همايش صبح پنج شنبه در محل كمپ پتروشيمي بجنورد با سخنراني حجت الاسلام احمد احمدي، عضور شوراي عالي انقلاب فرهنگي و استاد حوزه و دانشگاه و بخش دوم آن پنج شنبه شب در روستاي خسرويه شهرستان فاروج زادگاه آقانجفي قوچاني برگزار شد.

بخش سوم این همایش مراسم اختتامیه آن است که از صبح جمعه در قوچان آغاز شده و اکنون در حال برگزاری است.

كلنگ زني پل روستاي خسرويه، برپايي نمايشگاه مفاخر و مشاهير، برپايي نمايشگاه عكس، رونمايي از تمبر ياد بود و تمثال آقانجفي قوچاني، رونمایی از طرح جامع گردشگری روستای خسرویه شهرستان فاروج، زادگاه آقانجفی قوچانی از برنامه هايي اجرايي در اين همايش به شمار می روند. آیت‌الله سیدمحمد حسن نجفی معروف به آقانجفی قوچانی، عالم دینی قرن چهاردهم هجری قمری و صاحب دو کتاب مشهور سیاحت شرق و سیاحت غرب، در سال ۱۲۹۵ هجری قمری در روستای خسرویه از توابع فاروج در خراسان شمالی به دنیا آمد.

 

کد خبر 2364350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha