۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

حجت الاسلام احمدی:

عرفان اهل بیت(ع) نیازمند ترویج و تبیین بیشتر است

عرفان اهل بیت(ع) نیازمند ترویج و تبیین بیشتر است

بجنورد- خبرگزاری مهر: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که متاسفانه نتوانسته ایم عرفان اهل بیت(ع) را به خوبی عرضه کنیم، گفت: باید به این حوزه بیش از پیش توجه شود و برای ترویج و تبیین آن تلاش بیشتری داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد احمدی صبح پنج شنبه در همایش نکوداشت آیت الله آقانجفی قوچانی، با بیان این که شخصیت عالمان و دانشمندان دین مبین اسلام همواره در اذهان مردم زنده است، اظهار داشت: وجود این عالمان برکات فراوانی برای ملت ایران داشته به همین دلیل لازم است تا ضمن بزرگداشت و نکوداشت این بزرگان، برای ترویج اندیشه و فعالیت های این عالمان تلاش کنیم.

به گفته وی عالمان دین زندگان همیشه تاریخ اند چرا که آنها در بطن جامعه حاضر بوده و تأثیر بی‌سر و صدایی بر روی جامعه دارند.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: ایران اسلامی آکنده از شخصیت ها و بزرگان تأثیرگذار در عرصه های دینی، علمی، فرهنگی و ... بوده و لازم است از آثار و اندیشه های این بزرگان حفاظت و حراست کنیم.

وی با بیان این که برگزاری همایش های نکوداشت این بزرگان با همین هدف انجام می شود، افزود: باید نتیجه برگزاری این همایش شناخت بیشتر و ترویج اندیشه های بزرگان در جامعه باشد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله آقانجفی قوچانی، به دو اثر برگزیده این عالم دینی پرداخت و گفت: دو کتاب سیاحت شرق و غرب که در آنها به شرح زندگانی خود در این دنیا و حیات بعد از مرگ پرداخته، درس های زیادی دارد و زیبنده است که این دو کتاب بیش از پیش در جامعه معرفی شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که متاسفانه نتوانسته ایم عرفان اهل بیت(ع) را به خوبی عرضه کنیم، گفت: باید به این حوزه بیش از پیش توجه شود و برای ترویج و تبیین آن تلاش بیشتری داشت.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: پوتین در مورد مذهب تشیع گفته که این مذهب ما را از شر چچنی ها نجات می دهد و خواستار این شده که مذهب تشیع وارد روسیه شود چرا که مذهب تشیع اعتقاددمدار و بر مبنای عقل، تدبر و تفکر است و در این مذهب انسان ها بی خود و بی گناه کشته نمی شوند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به دهه کرامت، وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) در خراسان را نعمت بی بدیلی برای اهالی این خطه از ایران اسلامی دانست و افزود: به واسطه وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان سال ها و قرن ها میلیون ها زائر به زیات مرقد ایشان می آیند که این مهم تأثیر تربیتی فراوانی برای افراد و جامعه خواهد داشت.

به گفته حجت الاسلام احمدی علاوه بر این خراسان دیار بزرگانی همچون فردوسی، عطار، خیام و ... است که هر کدام همانند چراغی فروزان، مسیر علم و ادب این کشور را روشن کرده اند.

 

کد خبر 2364015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha