مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن بازدید از دومین نمایشگاه ایران نوشت از عرضه محصولات بخش های مختلف دولتی و خصوصی ابراز رضایت کرد و گفت: این مجمع باید به تفاوت‌‎‌های فردی کودکان و نوجوانان توجه کند و سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد..

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدردانی از مجمع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی جهت برپایی این نمایشگاه افزود :  وقتی فعالان این عرصه را به صورت یک جا مشاهده می کنیم ، احساس خوشی به دست می دهد . دستگاه‌های مختلف چند سالی است که با نگاه جمهوری اسلامی به صورت ویژه به ارائه و ترویج فرهنگ دینی در نوشت افزارها پرداخته‌اند و در این نمایشگاه همه با هم شرکت کرده‌اند ؛ این خود یک هویت مطلوبی را ایجاد می‌کند.

حاجیان زاده اضافه کرد : در این گردهمایی حتی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان از استان‌ها و شهرستان‌ها هم به صورت بومی در حال ارائه محصول هستند .

وی با اعلام این مطلب که مجمع پیش قدم شده است و این فعالیت را به خوبی به دست گرفته است ، گفت : خیلی مناسب است که در حوزه‌های مختلف همفکری شود و آشنایی تولیدی‌ها با یکدیگر ، تبادل نظر و تقسیم کار صورت بگیرد.

علیرضا حاجیان‌زاده با اشاره به این که باید از مدل‌های مختلف در خلق چهره‌ها استفاده کرد ، افزود : باید به تفاوت های فردی در بین کودکان و نوجوانان توجه کرد و طراحی‌های مختلفی به صورت فانتزی یا انیمیشنی ، مفهومی و اسلیمی بری سلیقه‌های متفاوت ارائه کند.

وی تصریح کرد : امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  سعی کردیم به طرح های مفهومی بپردازیم و از میراث فرهنگی کشور در فرش ، سفال ، کاشی کاری و مینیاتور برگرفته از  فرهنگ اسلامی ایرانی بهره ببریم که در سال های بعد سعی در ارتقای آن خواهیم داشت .

حاجیان زاده گفت : برخلاف  بالا بودن قیمت کاغذ ، چاپ و طراحی ، کانون قیمت تمام شده را برای محصولات خود اعلام کرده است و هیچ درآمدی از این طریق پیش بینی نکرده است ؛ در صددیم تا تسهیلاتی تامین کنیم تا بتوانیم این آثار را با قیمت های پایین تر به روستاها و شهرهای دیگر ارائه کنیم.س