بجنورد- خبرگزاری مهر: همزمان با دهه کرامت و با حضور کاروان خادمان و حاملان پرچم مقدس رضوی، کانون فرهنگی و هنری شهدای مهنان بجنورد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه در سومین روز از سفر کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک رضوی به خراسان شمالی، کانون فرهنگی و هنری شهدای مهنان بجنورد با حضور با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و شماری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی به صورت رسمی فعالیت فرهنگی مذهبی خود را آغاز کرد.

در این مراسم که همزمان با نهمین روز از ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد ثامن الحجج (ع) برگزار شد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه  در خراسان شمالی به همراه پنج تن از خادمین حرم مطهر رضوی فعالیت کانون فرهنگی هنری شهدای مهنان واقع در مسجد قبای روستای مهنان از توابع شهرستان بجنورد را کلید زدند.

امام جمعه بجنورد در این مراسم با اشاره به سجایا و فضائل اخلاقی امام رضا(ع)، اظهار کرد: مؤمنان و علی الخصوص شیعیان باید با الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) از جمله امام رئوف و غریب، در پی کسب معرفت قلبی و فکری باشند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با یادآوری استقبال چشمگیر مردم شهرهای مختلف خراسان شمالی از کاروان خادمان و حاملان پرچم مقدس رضوی، افزود: خراسان شمالی به درستی دیار باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها نام گرفته چرا که مردم این استان بارها ارادت خود به اهل بیت(ع) را به اثبات رسانده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر شناخت بیش از پیش سیره رضوی و کسب معرفت دینی، افزود: همه ما باید تلاش کنیم در زندگی فردی و اجتماعی به سیره و درس های ائمه اطهار توجه کنیم تا در دنیا و آخرت رستگار شویم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این مراسم با تبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری شهدای مهنان، سیصد و نهمین کانون فرهنگی هنری مساجد این استان به شمار می رود که از امروز فعالیت رسمی آن آغاز شده است.

هاشم شیرازیان با بیان این که برای راه اندازی این کانون افزون بر 50 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: از این میزان اعتبار چهار میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی اعتبارات با ارائه تجهیزات مورد نیاز کانون از جمله تجهیزات کتابخانه ای و اهدا کتاب تخصیص یافته است.

در این مراسم خادمان حرم رضوی بسته های متبرک آستان قدس را به حاضران اهدا کرده و پرچم مقدس و متبرک امام رضا(ع) نیز از سوی مردم حاضر زیارت شد.