محمدهاشم اکبریانی از آماده‌سازی 3 عنوان از کتاب‌های مجموعه تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران درباره سیمین بهبهانی، منصور اوجی و جواد مجابی برای چاپ خبر داد.

محمدهاشم اکبریانی نویسنده و محقق ادبیات معاصر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پروژه تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران که توسط نشر ثالث چاپ شده است، گفت: انتشار کتاب‌های این مجموعه به سیمین بهبهانی، منصور اوجی و جواد مجابی رسیده است.

وی افزود: البته باید اشاره کنم که این پروژه چند سال پیش تمام شد و کتاب‌هایی که به آن‌ها اشاره کردم، از پیش جا مانده بودند. یعنی یا کارهای مربوط به تحریرشان باقی مانده بود، یا نظارت خود شخصیتی که کتاب درباره او بود هنوز انجام نشده بود و یا به دلیل شرایط مختلف، انتشار کتاب به تعویق افتاده بود.

این محقق در ادامه گفت: تا به حال 12 جلد از کتاب‌های تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران چاپ شده است. پروژه هم همان‌طور که اشاره کردم چندی پیش به پایان رسید. اما مصاحبه‌ها و گفتگوهای مربوط به تعدادی از کتاب‌ها انجام شده بود که قرار است حالا به چاپ برسند. به این ترتیب، کتاب مربوط به سیمین بهبهانی در دست انجام است تا برای گرفتن مجوز به ارشاد برود، کتاب منصور اوجی اردیبهشت ماه به ارشاد رفته و کتاب جواد مجابی هم قرار است به ارشاد فرستاده شود.

اکبریانی درباره تعداد دیگری از کتاب‌های مجموعه تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران گفت: کتاب‌های مربوط به سهراب سپهری، مهدی سحابی، منوچهر آتشی و فرخ تمیمی هم که درگذشته‌اند، هنو ناتمام مانده و امیدوارم بعد از 3 کتاب مذکور، برای چاپ آماده شوند.