اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بوی تعفن فاضلاب های شهر اصفهان از فرسودگی شبکه فاضلاب سطح شهر نیست.

مجتبی قبادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده است اما این در حالی است که اقداماتی در راستای پیشگیری از بوی تعفن فاضلاب ها صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه قبول ندارم که بوی تعفن فاضلاب ها از عدم شستشوی شبکه های سطح شهر باشد، بیان داشت: کیفیت پساب ها به مراتب بهتر از سال های گذشته شده است و دستگاه های نظارتی واقع در منطقه زینبیه و منطقه جنوب نشان میدهد که به دلیل افزایش کیفیت پساب ها دیگر بوی تعفن را در این مناطق شاهد نیستیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام اینکه از کجا معلوم این بوی ناشی از فاضلاب باشد، خاطرنشان کرد: مشاهده شده که در برخی از مناطق شهر اصفهان تانکرهای فاضلاب تخلیه می شود که در حاشیه رودخانه و ارغوانیه نزدیک بیمارستان چمران این موضوع بیشتر گزارش شده است.

وی گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش درجه حرارت ها شاید مزید بر علت شده و بوی فاضلاب را تشدید کرده است.

قبادیان از وجود تصفیه خانه های فاضلاب در سپاهان شهر، منطقه جنوب، جاده زینبیه و سگزی خبر داد و گفت: هم اکنون 23 تصفیه خانه فاضلاب در شهر اصفهان داریم.

وی گفت: شستشوی شبکه های فاضلاب ها را طبق برنامه ریزی در سطح شهر اصفهان داریم.