بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني خراسان شمالي گفت: بيماران سرطاني اين استان توان تامين هزینه‌های سنگین داروهای مورد نیاز خود را ندارند و نمی‌توانند به ادامه درمان بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد حميد حريري پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بيماران سرطاني در حقيقت بيماراني هستند که با بيشترين درد و آلام برای ادامه حیات مبارزه می کنند اما به دلیل سنگین بودن هزینه‌های دارویی، از تامین هزینه‌های آن عاجز مانده‌اند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاكنون هيچ بسته حمايتي در طرح نظام نوين سلامت براي اين بيماران در نظر گرفته نشده و اين درحاليست كه بيماران سرطاني بيشتر از ساير بيماران نياز به سي تي اسكن، ام آر آي، دستگاه پزشكي هسته‌اي، سونوگرافي، راديولوژي و آزمايش‌هاي متعدد در هفته دارند كه هزينه درمان آنها روزبه روز افزايش مي‌يابد.

حریری گفت: بيشتر بيماران سرطاني این استان كه به انجمن عطوفت مراجعه مي‌كنند از قشر ضعيف و بي بضاعت جامعه هستند و به علت عدم تمكن مالي، قادر به ادامه درمان نيستند.

وی تصريح كرد: در اين راستا بايد دولت، وزارت بهداشت و خيرين بيشتر از گذشته به فكر اين بيماران باشند.

حریری افزود: اگر چه اغلب داروهاي بخش سرطان وارداتي و گران قيمت هستند و سهم بيمار نیز در پرداخت هزينه داروي مورد نياز گاهي 10 تا 20 درصد است، اما تهيه همين مبلغ نیز براي برخي بيماران تامین شدنی و قابل پرداخت نیست.

وی اضافه كرد: علاوه‌بر تهيه دارو، مخارج جانبي نيز براي اين بيماران هزينه زیادی دارد، چرا که یک بیمار سرطانی بايد در هفته يا هر 10 روز به پزشك آنكولوژي مراجعه كنند.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني خراسان شمالی با تاكيد براينكه برخي از بيماران سرطاني خود سرپرست، كودكان يتيم و برخي نيز كارگراني هستند كه شغلشان را از دست داده اند عنوان كرد: اين بيماران به لحاظ وضعیت اقتصادی و معیشتی حتی قادر به تامین هزينه های زندگی شان نیستند.

وي از خيرين استاني و شهرستاني خواست تا با مراجعه به انجمن عطوفت خراسان شمالي به ياري خواهران و برداران سرطانی خود بشتابند.

حريري گفت: همه ما وظيفه داريم رنج و آلام اين بيماران را كاهش دهيم و نبايد تفاوتي بين بيماران نيازمند و بیماران مرفه وجود داشته باشد.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني خراسان شمالي با بيان اينكه دولت به تنهايي قادر به تامين هزينه هاي بالاي بخش سرطان نيست اظهار داشت: بيشتر خيرين اين انجمن از شهرستان بجنورد هستند و بايد خيرين ساير شهرستان ها نيز به بخش سرطان به طور ويژه توجه كند.

به گفته اين مسئول هزينه بالاي درمان باعث مي شود تا بيماران سرطاني از مهم ترين بخش درمان يعني پرتو درماني منصرف شوند.

سيدحميد حريري از خيرين خواست كمك هاي مالي خود از طريق شماره حساب 3366-87 جام بانك ملي سراسر كشور به نام انجمن عطوفت خراسان شمالي و يا از طريق شماره كارت بانك پاسارگاد 5022291013220247 و نیز از طريق تماس با شماره 2243773 و عضويت در انجمن به اين بيماران ارائه و انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان را در راستاي كاهش رنج و مشكلات این بيماران ياري دهند.