۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

حریری:

78 بیمار مبتلا به سرطان خون در خراسان شمالی وجود دارد/ نبود پزشك آنكولوژي مشكل اصلي بيماران

78 بیمار مبتلا به سرطان خون در خراسان شمالی وجود دارد/ نبود پزشك آنكولوژي مشكل اصلي بيماران

بجنورد- خبرگزاری مهر: رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی با اشاره به شناسایی 78 بیمار مبتلا به سرطان خون در این استان گفت: نبود پزشک آنکولوژی کودکان از مهم ترین مشکلاتی است که این بیماران با آن مواجه اند.

سيدحميد حريري در گفتگو با خبرنگار مهر، از شناسایی 78 بیمار مبتلا به سرطان خون در خراسان شمالی خبر داد و افزود: اكثر اين بيماران در گروه سني زير 17 سال قرار دارند که این موضوع به هیچ عنوان مناسب نیست.

وي با بیان این که همچنين سرطان خون در بين زنان و مردان استان نيز بسيار شايع است، اظهار داشت: 80 درصد جوانان و نوجوانان مبتلا به سرطان خون در استان درمان مي شوند اما بهبود این روند نیازمند حمایت بیشتر مسؤولان و خیران است.

به گفته اين مسئول نبود پزشك آنكولوژي كودك در خراسان شمالی از مهم ترين مشكلاتي است كه بيماران مبتلا به سرطان خون با آن مواجه هستند.

وي با بيان اينكه آخرين مرحله درمان اين بيماري پس از مصرف دارو و شيمي درماني، پيوند مغز استخوان است، عنوان كرد: متاسفانه در استان پيوند مغز استخوان انجام نمي شود و بيماران به ناچار براي انجام اين مرحله از درمان به بيمارستان هاي تهران ارجاع داده مي شوند.

حريري با بيان اين مطلب افزود: از بين بيماران مبتلا به سرطان خون در استان؛ هشت نفر براي انجام پيوند مغز استخوان به بيمارستان هاي تهران ارجاع داده شدند كه پيوند هفت نفر از آنها موفقيت آميز بوده ولي متاسفانه در يك مورد، بيماری دوباره برگشته است.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه درمان اين نوع بيماران هزينه هاي سرسام آوری را برای خانواده ها به همراه دارد، اظهار كرد: خانواده هايي كه سطح درآمدی پایینی داشته و زير خط فقر قرار دارند علاوه بر تحمل اين بيماري بايد هزينه هاي بالاي آن را نيز متحمل شوند.

به گفته وی در این زمینه توجه ويژه مسئولان لازم است تا از خانواده هایی که در برابر این بیماری دچار ضربه روحی و روانی فراوان و نیز ضررهای اقتصادی زیادی می شوند؛ حمایت شود.

حريري با اشاره به مشكلات اين بيماران در خراسان شمالی گفت: برخی از كودكان در استان مبتلا به تومور يا سرطان خون هستند كه متوليان امر سلامت بايد اين موضوع را با جديت بيشتري پيگيري كنند.

به گفته وي اگر در خراسان شمالي پزشك فوق تخصص كودك دشته باشيم به طور حتم بسياري از مشكلات كاسته خواهند شد.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني خراسان شمالي با بيان اينكه اغلب مسئولان استاني از بيان كم و كاستي هاي بخش درمان سرطان از سوي اين انجمن ناراضي و گلايه مند هستند گفت: مشكلات بايد گفته شود تا مسئولان و حاميان پيگير شوند، بايد درد اين بيماران به گوش تمام مسئولان برسد تا با اقدام مسؤولان كمي از دردهاي این بیماران كاسته شود.

وي تاكيد كرد: بيماران سرطاني علاوه بر مشكلات بخش درمان مشكلات جانبي از لحاظ روحي، رواني، عاطفي و ... نيز دارند.

حريري اظهار كرد: انجمن حمايت از بیماران سرطانی خراسان شمالي علي رغم تحمل مشكلات فراوان، در درمان سرطان خون نسبت به ساير سرطان ها موفق تر بوده است.

رئيس انجمن حمايت از بیماران سرطانی خراسان شمالي در خصوص حمايت خيرين از بيماران افزود: خيرين استان به صورت همگام با اين انجمن همكاري دارند و در تمام بخش ها حمايت داشته اند اما خيرين شهرستاني حضور كمتري دارند كه بايد به صورت جدي تر وارد عرصه حمايت شوند.

به گفته وی خيرين مي توانند كمك هاي مالي خود را از طريق شماره حساب 3366-87 جام بانك ملي سراسر كشور به نام انجمن عطوفت خراسان شمالي و يا از طريق شماره كارت بانك پاسارگاد 5022291013220247 و نیز از طريق تماس با شماره 2243773 و عضويت در انجمن به اين بيماران ارائه دهند.

کد خبر 2330370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha