۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۹

حریری در گفتگو با مهر:

سرطانی های نیازمند خراسان شمالی در انتظار توجه جدی مسئولان

سرطانی های نیازمند خراسان شمالی در انتظار توجه جدی مسئولان

بجنورد - مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی بر لزوم توجه جدی مسئولان به سرطانی‌های نیازمند تاکید کرد.

سید حمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به رغم اینکه ۷۰ درصد مبتلایان به سرطان در این استان را اقشار نیازمند و ضعیف جامعه تشكیل می دهد اما متاسفانه از آنان حمایت جدی نمی شود.

وی اظهار داشت: انتظار می رود مسئولان استان ضمن توجه بیشتر به این بیماران در راستای رفع مشكلات آنان گام بردارند تا حداقل نیمی از نگرانی این بیماران برطرف شود.

حریری با اشاره به اینكه با اجرای طرح نظام نوین سلامت اقدامات خوبی در بخش های مختلف این استان انجام شده تصریح كرد: این در حالی است كه بیماران سرطانی در اجرای این طرح از بسته های حمایتی دولت بهره مند نشده اند.

وی با اشاره به اینكه هزینه های گزاف درمان بیماران سرطانی از جمله مشكلات مهم آنان است، گفت: با هزینه های بالای درمان كه به قریب به ۷۰ درصد این بیماران که غالبا نیازمند و از اقشار ضعیف جامعه هستند تحمیل می شود، این قشر به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه درمان و دارو از ادامه روند درمانی خودداری می كنند.

حریری افزود: خراسان شمالی از جمله استان های كم درآمد كشور محسوب می شود كه در این بین بیماران سرطانی علاوه بر تحمل درد این بیماری، باید درد مشكلات درمانی و هزینه های بالای آن را نیز به دوش بكشند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید این بیماران را در كاهش آلام آنان یاری كنند.

به گفته این مسئول نبود دستگاه شتاب دهنده خطی برای دوره پرتو درمانی بیماران سرطانی از مشكلات مهم این افراد است كه به ناچار بیماران برای انجام این دوره از درمان به استان های همجوار خراسان شمالی مراجعه می كنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان در ادامه گفت: متاسفانه ابتلا به سرطان دستگاه گوارش در استان روبه افزایش است كه افراد باید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری پیشگیری های لازم را انجام دهند.

حریری اظهار كرد: با توجه به اینكه امروز در درمان بسیاری از سرطان ها پیشرفت های خوبی حاصل شده، شناسایی هرچه زودتر سرطان شانس درمان كامل را بیشتر خواهد كرد.

وی گفت: انجام آزمایش های غربالگری، معاینه دوره ای توسط پزشك، فرد و … می تواند در شناسایی به موقع سرطان تاثیر زیادی داشته باشد.

 

کد خبر 2495542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha