۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۵۸

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی:

مردان خراسان شمالی سرطان پروستات را جدی بگیرند

مردان خراسان شمالی سرطان پروستات را جدی بگیرند

بجنورد- رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی تاكید كرد: با توجه به آمار نگران كننده سرطان پروستات در این استان، مردان سرطان پروستات را جدی بگیرند.

سیدحمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: بیماری پروستات به ویژه سرطان پروستات در سكوت شكل می گیرد و گاهی اوقات بدون هیچ علائمی شخص به این بیماری مبتلا و پس از مدتی متوجه ابتلا به این بیماری می شود.

وی گفت: مردان خراسان شمالی باید با خود مراقبتی از بروز بیماریهای مختلف از جمله سرطان پروستات جلوگیری كنند.

حریری تصریح كرد: مردان ۴۰ سال به بالا هر دو یا سه سال یك بار و مردان ۵۰ سال به بالا باید هر سال از نظر سرطان پروستات غربالگری شوند.

وی گفت: مردان باید علائمی مانند تكرر ادرار، منتقطع شدن ادرار، احساس درد در زمان تخلیه ادرار و درد دائمی در كمر و لگن را جدی بگیرند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی افزود: كشیدن سیگار، ابتلا به سرطان پروستات در مردان را افزایش میدهد كه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص راههای پیشگیری از سرطان نیز گفت: به طور كلی حدود ۴۰ درصد سرطان ها با پیگشیری قابل درمان است كه دستگاه ها و نهادهای مختلف در این امر تاثیر گذار هستند.

حریری با اشاره به روش های پیشگیری از ابتلای مردان به سرطان پروستات افزود: انجام حركات ورزشی، تغذیه سالم و ... در پیشگیری از این بیماری تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: به طور کلی خودداری ازمصرف دخانیات و سیگار، تغذیه سالم،   ورزش وتحرک بدنی، محافظت پوست در برابر نور خورشید، انجام آزمایش های تشخیص سرطان، مشورت با پزشک در صورت بروز تغییرات در سلامتی و محافظت از خود در مقابل مواد شیمیایی خطرناک، راهکار های اساسی در پیشگیری از سرطان است.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی، بر کمک مردم نیکوکار و خیر به این انجمن در راستای حمایت از بیماران سرطانی نیازمند و درمان آنان تاکید کرد.

کد خبر 2883324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha