۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۸

ریيس انجمن بيماران سرطانی خراسان شمالی:

افزايش كودكان مبتلا به سرطان در خراسان شمالی نگران کننده است

افزايش كودكان مبتلا به سرطان در خراسان شمالی نگران کننده است

بجنورد- رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: افزایش شمار کودکان مبتلا به سرطان در این استان به یک نگرانی جدی تبدیل شده و باید هر چه زودتر راهکاری مؤثر برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید حریری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، با تشریح وضعیت ابتلا به سرطان در خراسان شمالی، اظهار کرد: متاسفانه بيماري سرطان در بين كودكان استان به صورت روز افزون در حال رشد بوده كه این موضوع نگراني جدي براي مسئولين و جامعه ايجاد كرده است.

وي افزود: بايد هر چه سریع تر راهكاري هاي موثري به منظور جلوگيري از افزايش بيماري سرطان در بين كودكان استان انديشيده شود چرا که گذشت هر روز به معنای از دست دادن فرصت یک زندگی است.

حريري با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از ۶۸ كودك و نوجوان زير ۱۷ سال در استان مبتلا به سرطان هستند، تصريح كرد: سرطان خون، لوسمي و تومور مغزي شایع ترین نوع سرطان در بين اين افراد است.

وي گفت: راه درمان اين كودكان پيوند مغز استخوان است كه خوشبختانه اين عمل بين چند كودك در استان با موفقيت انجام شده و آنها به آغوش خانواده بازگشتند.

حريري عنوان كرد: بسياري از كودكان مبتلا به سرطان در خراسان شمالي در حال درمان هستند و طبق نظر پزشكان آنكولو‌ژي ۷۰ درصد كودكان مبتلا به سرطان خون درمان مي شوند.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني خراسان شمالي نبود پزشك آنكولوژي در استان را یکی از مشكلات مهم پیش روی درمان بیماران سرطانی در خراسان شمالی عنوان كرد و خواستار رفع این کاستی شد.

وي اظهار داشت: به دليل نبود پزشك آنكولوژي در استان بسياري از اين كودكان به براي درمان استان هاي همجوار اعزام مي شوند كه این موضوع هزينه هاي بسياري را به خانواده هايشان تحميل مي کند.

حريري در خصوص راهکارهای عملی كاهش آمار سرطان در خراسان شمالي به ويژه در بين كودكان توضيحاتي داد و افزود: تغيير روش و سبك زندگي يكي از راه هاي موثر در كاهش سرطان بوده به همین دلیل می بایست علل و عوامل شيوع سرطان در استان شناسايي شود.

وي تصريح كرد: عوامل زيست محيطي و امواج الكترومغناطيسي نقش مهمي در ابتلاي كودكان به سرطان دارند كه در این زمینه بايد مراقبت هاي محيطي و پايداري انجام شود.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني عطوفت خراسان شمالي در خاتمه از خیران و نیکوکاران خواست تا حمایت های خود برای درمان بیماران سرطانی استان را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: خيرين براي درمان اين بيماران مي توانند كمك هاي خود را از طريق شماره حساب جام بانك ملت ۳۳۶۶۳۳۶۶-۸۷ و شماره كارت عابر بانك پاسارگاد ۵۰۲۲۲۹۰۱۳۲۲۰۲۴۷ واريز کرده و يا با شماره تلفن ۳۲۲۴۷۳۳۷ با دفتر انجمن عطوفت خراسان شمالي تماس بگيرند.

کد خبر 2863265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha