۱ مهر ۱۴۰۳، ۶:۰۸

امام جمعه دیر:

پیامبر اسلام الگوی ما در ایستادگی مقابل دشمن باشد

پیامبر اسلام الگوی ما در ایستادگی مقابل دشمن باشد

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: پیامبر اسلام شروع کننده هیچ جنگی نبود اما اگر جنگ بر او تحمیل می شد، شجاعانه می ایستاد و ما نیز باید با الگوگیری از ایشان در صحنه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی شنبه شب در آئین جشن میلاد پیامبر اسلام (ص)، امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دشمنان در هشت سال دفاع مقدس جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند اما می‌خواهند با تحریف تاریخ، ایران را شروع کننده جنگ معرفی کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ذات انقلاب اسلامی برای دشمن خطرآفرین بود، افزود: دشمنان برای نابودی انقلاب و جلوگیری از صدور آن به کشورها و ملت‌های آزادی خواه جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی تاکید کرد: با وجود توطئه‌های دشمن، انقلاب اسلامی و مفاهیم ارزشمند ایثارگری، شهادت طلبی، استقامت در مقابل دشمن، زیر بار ظلم نرفتن و استقبال از مرگ سرخ به جهان صادر شده است.

حسینی با اشاره به حوادث اخیر لبنان، یادآور شد: صهیونیست‌های خبیث از ابزار ارتباطی که وسیله‌ای غیرنظامی و در دست همه مردم است برای کشتن انسان‌ها استفاده کردند و مردم لبنان را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: پیامبر به استقبال رزمندگان می‌رفت و از خانواده شهدا دلجویی می‌کرد و این گونه ارزش جهاد در راه خدا و رزمندگی را در جامعه نهادینه می‌کرد.

وی با تاکید بر الگوگیری از شخصیت پیامبر اسلام، ابراز کرد: پیامبر شروع کننده هیچ جنگی نبود اما اگر جنگ بر او تحمیل می‌شد، شجاعانه می‌ایستاد و دفاع می‌کرد و صحنه را خالی نمی‌کرد و ما نیز امروز باید با الگوگیری از پیامبر خاتم در صحنه باشیم.

حسینی با بیان اینکه شهدا مشعل‌های فروزان هدایت جامعه هستند، تاکید کرد: تا زمانی که شهدا و خانواده معظم آنها در جامعه عزیز هستند و مردم به راه شهدا و ارزش‌ها وفادار هستند، خطری ما را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 6231847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha