یک روزنامه آلمانی در شماره امروز خود نوشت که برلین در خصوص مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 حمایت همه جانبه خود را از دستیابی به توافق جامع اعلام می کند .

به گزارش خبرگزاری مهر  ، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در یادداشتی با اشاره به موضوع هسته ای ایران نوشت : مذاکرات هسته ای ایران در حالی هنوز در جریان دارد که جامعه بین الملل خواهان پایان یافتن هر چه زودتر آن به بهترین شکل ممکن و دستیابی به توافقات مورد انتظار است .

جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در دیدار با فرانک - والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت : ایران همواره در خصوص فعالیت های هسته ای خود کوتاه آمده و بارها و بارها در این زمینه اعتمادسازی داشته است .

این نشریه در ادامه آورده است : دیپلماتهای غربی بر این باورند که روند مذاکره در خصوص برنامه هسته ای ایران طولانی شده و باید هر چه زودتر هر چند با برگزاری نشست های فشرده به نتیجه نهایی در این زمینه دست پیدا کرد .

گذشت 10 سال از شورع مذاکرات جدی بر سر موضوع هسته ای ایران زمان زیادی است که به هر جهت قابل تامل است .

فرانکفورتر آلگماینه همچنین نوشته است : برلین علاقه مندی خود را برای دستیابی به نتیجه مثبت و قابل قبول در این زمینه اعلام داشته و از هرگونه تلاش در این زمینه فروگذار نخواهد کرد .