امیر شهریار امینیان از مدیران نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس معتقد است قضاوت در مورد میزان مخاطب نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هنوز زود است و این نمایشگاه در روزهای آتی مخاطب خود را پیدا می‌کند.

امیر شهریار امینیان مدیر سالن تقریظات نمایشگاه ملی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته نیز بحث‌هایی در مورد مخاطب کم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در سال گذشته نیز مطرح شده است،‌ گفت: این نمایشگاه به نظر من شیب رو به رشدی را طی می‌کند. در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز طی روزهای نخست مخاطبان چندانی نداریم. این مساله هم در هر دو مورد باز می‌گردد به ضعف عمومی کشور در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغ یک رویداد فرهنگی که مختص ما هم نیست.

وی افزود: به نظرم مخاطب این نمایشگاه نیز از روزهای میانی نمایشگاه با آن درگیر می‌شود ولی ضعف در موضوع اطلاع رسانی را می‌پذیرم. به این مساله سال‌هاست که اشاره می‌شود و گاهی به بهانه آن کلیت یک رویداد زیر سوال می‌رود.

امنیان تصریح کرد: امسال هم به دلیل تغییر مکان برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و هم به دلیل اینکه زمان نمایشگاه دچار تغییر شد هنوز اطلاع رسانی مطلوبی در این زمینه به مخاطب عرضه نشده است.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود مخاطبی در کشور و پیرامون نمایشگاه وجود داشته باشد که مجموعه‌ای متنوع از اطلاعات و منابع و آثار تصویری در حوزه دفاع مقدس را در یک مجموعه جمع کند اما مخاطب نداشته باشد. نمایشگاه امسال بخش‌های کاملا افزوده‌ای مانند سالن تقریظات و بخش کودک و نوجوان دارد. اینها یعنی ما به دنبال رفع نواقص هستیم. اگر کمی اطلاع رسانی تقویت شود این روند اصلاح می‌شود و در کنار همه اینها بهتر است قضاوت را به به چند روز آتی واگذار کنیم.