بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی گفت: باید تعامل بین دستگاه های اجرایی و نظامی این استان در مسیر درست صورت گرفته و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح دوشنبه در اولين روز از هفته ناجا در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي خراسان شمالي، با بيان اينكه نيروي انتظامي مسئول مستقيم برقراري نظم و امنيت در داخل كشور به شمار مي رود، افزود: ساير سازمان ها، نهادها و دستگاه هاي اجرايي به عنوان حاميان نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت مشاركت دارند چرا که تحقق مسئله مهم نظم و امنیت نیازمند همکاری و مشارکت همه مردم و مسئولان است

وی با تاكيد بر اينكه با اقدامات خوب ناجا در استان شاهد كمترين چالش ها طي امسال و سنوات گذشته بوده ايم، اضافه کرد: بايد در راستاي رفع چالش هاي موجود در حوزه نظم و امنیت، سيستم هاي هوشمند تقویت شده و نيروي انساني فعال در این بخش نیز آموزش بیشتری ببینند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به اقتدار نيروهاي مسلح در كشور و استان عنوان كرد: اقتدار بايد براي تمامي افراد بر پايه اخلاق باشد چرا كه اخلاق پايداري و ثبات دارد و باعث گسترش اقتدار در دنيا مي شود.

پرويزي با تأکید بر تقویت همکاری بین دستگاه های نظامی و اجرایی استان، تصريح كرد: تعامل بين دستگاه هاي اجرايي و نظامي مي بايد در مسير درست صورت گرفته و تقويت شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر كشور و استان دچار مشكلاتي از جمله بيكاري و اشتغال، فقر و گرفتاري، خشكسالي و ... است، اظهار داشت: اين مشكلات باعث تنش اجتماعي مي شود اما مي توان با تلاش و تعامل دستگاه ها و ناجا اين مشكلات را كنترل كرد.

فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي نيز در اين مراسم با اشاره به شعار "پليس، تلاش جهادي، كارآمدي و اقتدار" که به عنوان شعار امسال هفته ناجا انتخاب شده است، گفت: سبزپوشان نيروي انتظامي استان امسال برپايه اين شعار همچون سنوات گذشته مامويت هاي خود را به خوبي پيش خواهند برد.

سردار صفوه الله امام وردي محمدي با اشاره به برخي اقدامات اين فرماندهي طي شش ماهه نخست امسال افزود: طي اين مدت 101 هزار فقره تماس با مركز فوريت هاي 110 پليس استان گرفته شده كه از اين تعداد 75 درصد منجر به عمليات شده است.

وي كاهش تلفات جاده اي، افزايش كشفيات جرائم، مشاركت همگاني مردم و سازمان ها با نيروي انتظامي و ... را برخي از اقدامات نيروي انتظامي استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم امروز یگان های نمونه نیروهای انتظامی خراسان شمالی با اجرای حرکات نمایشی، آمادگی خود را به نمایش گذاشته و همچنین در این مراسم از كاركنان نمونه نظامي و انتظامي استان نیز تقدير شد.