بجنورد- خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالي از افزيش 167 درصدی میزان مشاركت و کمک های مردمي به اين نهاد در استان طي شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسين پور شامگاه پنج شنبه در دومین روز از جشن عاطفه ها در جمع خیران و نیکوکاران خراسان شمالی با بيان اينكه كميته امداد، نهادي مردمي است كه با مشاركت هاي مردم نيكوكار و خير خراسان شمالي اداره مي شود، افزود: مشاركت هاي مردمي با اين نهاد در استان مي تواند نقش به سزايي در توانمندسازي اقتصادي و فكري خانواده هاي مددجو و نيازمند استان ايفا كند.

وي با بيان اينكه امسال كميته امداد استان جذب بيش از 30 ميليارد تومان كمك مردمي را در برنامه كاري خود هدف گذاری کرده بود، گفت: طي شش ماه نخست امسال 23 ميليارد و 500 ميليون تومان مشاركت هاي مردمي جذب شد كه نسبت به مدت مشابه پارسال 167  درصد رشد داشته است.

حسين پور با بيان اينكه توانمندسازي مددجويان يكي از برنامه هاي مهم كميته امداد استان است، اظهار داشت: امسال نيز همچون سنوات گذشته مي توانيم با كمك هاي مردمي در تحقق اين برنامه به خوبي گام برداريم.

وي بيان داشت: اجراي طرح هاي اشتغالزايي در خودكفايي مددجویان، خروج از گردونه حمايتي و  توانمندسازي خانواده هاي تحت پوشش اين نهاد بسيار موثر است كه تاكنون كميته امداد استان در سال جاری 450 طرح اشتغال اجرايي كرده است.

مديركل كميته امداد استان مهم ترين طرح هاي اشغال اين نهاد را دامپروري، كشاورزي، صنايع دستي، خدماتي و... عنوان كرد.

حسین پور اظهار داشت: در زمینه اجرای طرح های اشتغال زایی سال گذشته کمیته امداد خراسان شمالی در سطح کشور موفق به کسب رتبه اول شد و امسال نیز برنامه ریزی شده تا پایان سال دو هزار طرح اشتغال زایی مددجویان در این استان اجرا شود.

وی با اشاره به برنامه های جدی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در حوزه اشتغال مددجویان از برگزاری جشن توانمندی دو هزار و 500 خانواده مددجوی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تاکنون به منظور اجرای طرح های اشتغال زایی بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی 120 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و 40 هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.