بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالي از اهداي 440 فقره جهيزيه به نوعروسان تحت پوشش اين نهاد در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نعمتي صبح شنبه در شورای اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، با بيان اينكه كميته امداد استان در تلاش است تا زمينه ازدواج آسان را براي مددجويان تحت پوشش خود فراهم کند، گفت: امسال اين نهاد 440 فقره جهيزيه به نوعروسان و تازه دامادهاي تحت حمايت خود اهدا كرده است.

وي اضافه کرد: اهداي جهيزيه، كمك به ازدواج جوانان تحت پوشش، كاهش فقر در جامعه يكي از مهم ترين وظايفي است كه كميته امداد در تلاش است تا آن را به نحو مطلوبي انجام دهد.

نعمتي اظهار داشت: كمك به نوعروسان با حفظ كرامت انساني آنان انجام مي شود و تمامی این مساعدت ها به صورت پنهان صورت می گیرد.

وی از خيرين خواست تا با اين نهاد در راستاي اهدي جهيزيه و تسهیل شرایط برای جوانان مددجوی استان و دیگر نیازهای مددجویان مساعدت داشته باشند چرا که نهاد کمیته امداد بدون مشارکت خیران نمی تواند بسیاری از برنامه های مورد نظر خود را اجرا کند.

نعمتي با یادآوری اهدای 440 فقره جهیزیه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ر سال جاری، گفت: امسال 286 نوعروس و 154 تازه داماد تحت پوشش اين نهاد جهيزيه دريافت كردند.

به گفته معاون حمايت و سلامت كميته امداد استان 398 نوعروس نيز در انتظار دريافت جهزيه هستند و قرار است به زودی این جهیزیه ها به نوعروسان اهدا شود.

وي اعتبار اين ميزان جهيزيه را پنج ميليارد و 446 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: تلاش می شود با تأمین اعتبار و تهیه این جهیزیه ها در مناسبت های خاص نسبت به اهدای این میزان جهیزیه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی 120 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و 40 هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.