بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: در مدت سه ماهه استقرار کاروان پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در مناطق محروم این استان، بیش از هفت هزار نفر از خدمات رایگان این نهاد بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم گلمکانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان مأموریت کاروان پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در خراسان شمالی، اظهار داشت: این بنیاد با اقدام جهادی در حوزه درمان و سلامت، با استقرار در مناطق محروم و راه اندازی درمانگاه و اتاق عمل های سیار به بیماران نیازمند، خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

وی با اشاره به این که بنیاد خیریه نورآوران سلامت از نیمه مرداد امسال با استقرار در مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان خدماتی نظیر ویزیت و جراحی چشم، خدمات دندان پزشکی و ارائه عینک را به صورت رایگان آغاز کرده بود، افزود: این بنیاد به مدت ۹۰ روز در این منطقه محروم مستقر بود و در این مدت بیش از هفت هزار بیمار نیازمند از پیش شناسایی شده از خدمات رایگان این طرح استفاده کردند.

به گفته گلمکانی این تعداد بیمار نیازمند از غربالگری بیش از ۱۱ هزار نفر انتخاب شده بودند و در مدت استقرار بنیاد خیریه نورآوران سلامت در منطقه محروم عشق آباد مانه و سملقان خدمات چشم پزشکی و دندان پزشکی را به صورت رایگان دریافت کردند.

وی با بیان این که در این سه ماه ۲۲۶ عمل جراحی کاتاراکت و ۸۲ عمل استرابیسم بر روی بیماران انجام شد، اضافه کرد: همچنین دو هزار عینک رایگان نیز به بیمارانی که نیازمند دریافت عینک بودند داده شد.

گلمکانی اظهار داشت: افزون بر این در مدت سه ماهه استقرار بنیاد نورآوران سلامت در مانه و سملقان بیش از چهار هزار نفر نیز از خدمات رایگان دندان پزشکی این بنیاد بهره مند شدند.

یادآور می شود، در آغاز فعالیت بنیاد خیریه نورآوران سلامت در مناطق محروم خراسان شمالی، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که خود از بنیان گذاران اصلی این بنیاد محسوب می شود؛ با سفر به خراسان شمالی و حضور در روستای عشق آباد بخش مانه شهرستان مانه و سملقان این استان، خود چند عمل جراحی چشم بیماران نیازمند را انجام داد.