فاروج - خبرگزاری مهر: امام جمعه فاروج گفت: پشتوانه عظیم فکری و تجربی بسیح می‌تواند در رشد و شکوفایی کشور و رفع مشکلات موجود در ایران اسلامی نقش آفرینی بیشتری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده سه شنبه شب در گفتمان دینی جوان که با موضوع تفکر بسیجی و نقش آن در توسعه کشور با حضور شماری از جوانان فاروجی در مرکز این شهرستان برگزار شد، با اشاره به واژه مقدس بسیج، اظهار داشت: این واژه مقدس که اولین بار توسط امام راحل(ره) تجلی یافت، همان اندیشه و اعتقادی است که شریف‌ترین فرزندان این کشور آن را پذیرفته و تمام رفتار علمی و عملی خود را با آن، تنظیم کردند تا آنجا که مبدل به انسان‌های نمونه‌ای در تمامی اعصار شدند.

وی تصریح کرد: به معنای دیگر تفکر بسیجی به تمام و کمال، تعبیری بدیع از مکتب اسلام و آئین الهی تشیع است.

حجت الاسلام قلیزاده افزود: تفکر بسیجی دارای شاخصه‌هایی از جمله ایثارگری، زهد و قناعت، تواضع و صمیمیت، ابتکار و خلاقیت، عزت نفس، گمنامی و دوری از شهرت طلبی، مدیریت و تدبیر شایسته، غیرت و جوانمردی، تعهد و وفاداری، صبر و پایداری، ترحم و نوع‌دوستی حتی با دشمنان، عبادت واستغاثه به درگاه خداوند، تکبر در برابر استکبار و ... است که همه این شاخصه ها در فرهنگ و تفکر بسیجی از درخشندگی خاصی برخوردار هستند.

امام جمعه فاروج اظهار کرد: پشتوانه عظیم فکری و تجربی بسیح می‌تواند در رشد و شکوفایی کشور و بی‌نیاز شدن از بیگانگان و مقابله جدی با تحریم‌های اقتصادی آنان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: بسیج پیکری به عظمت ملت ایران دارد لذا در هر بخشی از جامعه که وارد شود می‌توانند از توان دیگر بخش‌ها کمک گرفته و مشکلات موجود در آن حوزه را رفع کند.