۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۲

حجت الاسلام مغیثی:

بزرگترین درس عاشورا ظلم ستیزی است/ شعار "مبارزه با داعش" توسط آمریکا بزرگترین دروغ جهان است

بزرگترین درس عاشورا ظلم ستیزی است/ شعار "مبارزه با داعش" توسط آمریکا بزرگترین دروغ جهان است

نهاوند - خبرگزاری مهر: امام جمعه نهاوند گفت: مذاکره و سازش در مرام و پیروان امام حسین (ع) جایگاهی ندارد و بزرگترین درسی که از عاشورا به ملت های ازاده رسیده است ظلم ستیزی در مقابل دشمنان اسلام و قرآن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های باشکوه عبادی سیاسی نماز جمعه نهاوند در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار داشت: کربلا و قیام سرخ امام حسین(ع) در روز عاشورا باعث احیا و ماندگاری اسلام و مبارزه همیشگی حق علیه باطل  تا ظهور امام زمان(عج) شد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: دشمنان اسلام برای جلوگیری از گسترش اسلام و بیداری مسلمانان که برگرفته از مکتب کربلا و عاشورا است طی سالیان گذشته برنامه ها و توطئه های مختلفی را علیه مسلمانان طراحی و عملی کردند که به شکست و نابودی منجر شد اما در آخرین راهکار خود گروه داعش را برای نابودی اسلام  تأسیس کرده اند.

وی افزود: داعش ساخته و پرداخته مثلث شوم غربی، عربی و صهیونیستی است که قبلا با نامهای القاعده، طالبان و وهابیت علیه مسلمانان جنایت کرده است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: گروه داعش با سه هدف جلوگیری از گسترش و بیداری اسلامی در جهان، اختلاف و دشمنی در بین مسلمانان و کشورهای مسلمان،   رعب و وحشت مردم جهان از اسلام و مسلمانان توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای عربی تأسیس شده است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ائتلاف مبارزه با داعش توسط آمریکا و متحدانش را بزرگترین دروغ قرن حاضر دانست و گفت: آمریکا تا کنون یکبار هم علیه داعش اقدامی انجام نداده و تنها زیر ساخت ها و تأسیسات زیر بنای سوریه را نابود کرده است.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: امروز در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، عربستان و یمن مسلمانان با بدترین شرایط به شهادت می رسند و کشورهای غربی در این مورد فقط سکوت اختیار کرده اند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه نهاوند با اشاره به ادامه روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: مذکرات هسته ای در شرایطی قرار است در آذرماه ادامه پیدا کند که بنا بر گفته اعضا گروه ۱+۵ ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

امام جمعه نهاوند با اشاره به این موضوع که زیاده خواهی و زورگویی آمریکا  در چند نوبت باعث کندی مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن شده است گفت: آمریکا بعنوان دشمن اصلی و درجه یک ملت ایران باید بداند حق غنی سازی مطالبه برحق و قانونی ملت و کشور ایران است که ملت ایران ذره ای از آن کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه نهاوند به بیان آفت ها و آسیب های عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم پرداخت و افزود: عزاداری ماه محرم و روز عاشورا یک فرصت و ظرفیت بی نظیر برای ترویج اسلام و فرهنگ استقامت و پایداری و ظلم ستیزی در مقابل باطل و دشمنان است.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: باید با کار فرهنگی و بستر سازی از انجام بعضی حرکات و کارها که موجب می شود عزاداری مردم لوس و در خطر تحریف قرار گیرد جلوگیری کرد.

امام جمعه نهاوند در پایان خطبه های نماز جمعه نهاوند علاج تحریم و موفقیت اقتصاد مقاومتی را توجه به تولید داخل، صرفه جویی واصلاح الگوی مصرف و پرهیز از استفاده کالای خارجی بیان داشت و عنوان کرد: ایران اسلامی از نظر اقتصادی باید به جایگاهی برسد که اگر تمام دنیا ایران را تحریم کردند با عزت و اقتدار و بدون کمک هیچ کشوری  از کیان خود دفاع کند.

کد خبر 2416320