قم- رئیس اتحادیه نانوایان قم از فعالیت ۸۰۰ واحد نانوایی در این شهر خبر داد.

سید جواد دهناد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه افزایش قیمت نان در استان‌ها بستگی به سیاست‌های دولت در حوزه آرد و نان دارد، گفت: دولت مصوبه‌ای را در خصوص افزایش قیمت آرد داشته و مقرر شده بود اول آذرماه ابلاغ شود که در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان  اینکه در هر حال با ابلاغ این مصوبه و افزایش قیمت آرد، قیمت نان نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در صورت ابلاغ این مصوبه نرخ به شکل سراسری اعلام می‌شود اما درصد افزایش قیمت در کمیسیون‌های نرخ گذاری نان که در استان‌ها تشکیل می‌شود و بر اساس افزایش هزینه‌ها و تورم عمومی تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان قم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ واحد نانوائی در قم فعال است، گفت: از این تعداد ۱۸۸ واحد نانوائی سنکگ، ۲۶۹ واحد لواش، ۵۱ واحد تافتون، ۸۱ واحد بربری، دو واحد اتوماتیک و ۳۴ واحد فانتزی، کلوچه پزی و خشکه پزی است.

وی در ادامه به کمبود نانوائی در شهر و شهرک پردیسان اشاره و با بیان اینکه در حال ۱۳ واحد نانوائی در این منطقه فعال است، گفت: این منطقه با توجه به میزان جمعیت نیازمند حداقل ۵۰ نانوائی است.

دهناد همچنین به کیفیت نان سنگک قم اشاره و گفت: نان سنگک قم در کشور زبانزد و حتی به عنوان سوغات نیز به سایر شهرها می‌رود.