اراک- نخستین خانه فرهنگ دیجیتال روستایی کشور در روستای ضامنجان در مراسمی امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و دهیاران و شوراهای بخش مرکزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم افتتاح خانه فرهنگ دیجیتال روستایی ضامنجان گفت: این خانه فرهنگی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال در زیربنای 100 متر مربع احدابث شده که مجهز به کتابخانه، سایت رایانه و میز مطالعه است.

حسین شاکری ارائه خدمات اینترنتی، آموزش کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف کامیپیوتری، خدمات فروشگاهی و بازی های مجازی را از جمله فعالیت های این خانه فرهنگی دانست.

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور در حاشیه این مراسم گفت: هم اکنون بیش از 300 خانه و مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور وجود دارد که اولین خانه فرهنگی دیجیتال روستایی کشور در استان مرکزی افتتاح شد.

مهدی افراسیابی ایجاد اشتغال و توسعه فناوری اطلاعات را از جمله اهداف راه اندازی این خانه فرهنگی بیان کرد و افزود: در این خانه فرهنگی تمام کاربردهایی که با استفاده از این فناوری قابل استفاده است محقق می شود.

وی همچنین به کاربردهای قابل استفاده در فناوری اطلاعات و سایبری اشاره کرد و افزود: با مشاوره در فضای دیجیتال آموزش از راه دور، فروشگاه محصولات فرهنگی و مشاغل خانگی عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است این مرکز با 250 میلیون ریال راه اندازی شده و کلیه خدمات بانکی را به این روستائیان ارائه می دهد.

همچنین در مراسمی پست بانک روستای ضامنجان نیز افتتاح شد.