بجنورد ـ با وجود بارش برف در غالب مناطق خراسان شمالی، با تلاش نیروهای راهداری این استان اکنون تردد در همه جاده های این استان بدون مشکل خاصی در جریان است.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال بارش برف در غالب مناطق خراسان شمالی، اگر چه برای ساعاتی تردد وسایط نقلیه در برخی از محورها و گردنه های کوهستانی استان به کندی و تنها با استفاده از زنجیرچرخ صورت می گرفت اما در حال حاضر با تلاش نیروهای راهداری تمامی محورهای شهری، روستایی و فرعی این استان برف روبی شده و تردد بدون مشکل انجام می شود.

محمد مشتری، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام امکان تردد روان خودروها در تمامی محورهای استان، افزود: در حال حاضر تنها در محور باغلق شهرستان راز و جرگلان تردد خودروها با استفاده از زنجیرچرخ صورت می گیرد.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک سازی برف از سطح جاده های خراسان شمالی اضافه کرد: نیروهای راهداری از نیمه شب چهارشنبه اجرای عملیات پاک سازی سطح جاده ها را آغاز کردند و تا صبح امروز ۱۰۰ کیلومتر از راه های اصلی و هزار کیلومتر نیز از راه های روستایی خراسان شمالی شن پاشی و برف روبی شد.

مشتری تصریح کرد: اکنون تردد در همه جاده های خراسان شمالی در جریان است اما رانندگان به خاطر لغزندگی جاده ها می بایست با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی از خودرو جلویی حرکت کرده و تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در شمال شرق کشور پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد.