۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰

مشتري:

گردنه اسدلي در محور بجنورد- اسفراين بهسازي شد

گردنه اسدلي در محور بجنورد- اسفراين بهسازي شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اجرای بهسازی و روکش آسفالت گردنه اسدلی در محور بجنورد - اسفراين به طول پانزده کیلومتر خبر داد.

محمد مشتري در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اين كه گردنه اسدلي به طول پانزده كيلومتر در محور بجنورد- اسفراين واقع شده است، اظهار داشت: اين محور كه روكش آسفالت آن در فصل زمستان تخريب شده بود، با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون تومان بهسازي و آسفالت دوباره شد.

وي اظهار داشت: با توجه به برف گیر و صعب العبور بودن گردنه اسدلي در فصل زمستان، شرایط نگهداری جاده ها در زمستان به گونه ای است که به ناچار باید از شن و نمک برای یخ زدگی استفاده شود.

مشتري افزود: این امر باعث می شود تا به مرور باعث تخریب هر چه بیشتر روکش آسفالت شود و پس از مدتی بحث درزگیری و لکه گیری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گردنه پانزده كيلومتري اسدلي كه در جنوب مرکز خراسان شمالی و در محور ارتباطی بجنورد- اسفراین قرار دارد، از جمله گردنه هاي برف گير استان محسوب مي شود و در فصل زمستان با بارش اندك برف نيز سفيدپوش شده و تردد خودروها در اين محور با مشكل روبرو مي گردد.

ماندگاری برف در اين گردنه به گونه اي است كه در سال هاي اخير بحث احداث پيست اسكي در اين مكان به صورت جدي در محافل استاني مطرح شده است.

خراسان شمالی دارای پنج هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی و 21 گردنه برفگیر است و بیش از 80 درصد از محورهای استان را نیز راه های روستایی تشكیل می دهد.

کد خبر 2111446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha