بجنورد- مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در پی بارش برف و باران که از صبح چهارشنبه آغاز شده، اکنون تردد در تمامی مسیرهای استان باز بوده اما در گردنه ها به کندی انجام می شود.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که بارش باران و برف از صبح روز چهارشنبه گردنه های ارتباطی خراسان شمالی را فرا گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر در گردنه اسدلی در حد فاصل بجنورد - اسفراین در جنوب استان و نیز گردنه جوزک در غرب این استان، در حدفاصل بجنورد - جنگل گلستان بارش برف جریان داشته و تردد خودروها به کندی انجام می شود.

وی با اشاره به این که با این وجود در حال حاضر تمامی محورهای خراسان شمالی باز بوده و آمد و شد خودروها بدون مشکل خاصی ادامه دارد، از رانندگان و مسافران خواست تا با رعایت قوانین و سرعت مطمئنه اقدام به سفر در جاده های استان کنند.

مشتری در ادامه با اعلام آماده باش کامل نیروهای راهداری خراسان شمالی برای بازگشایی راه ها و تسهیل تردد خودروها در قالب طرح راهداری زمستانه در جاده های اصلی و فرعی استان، اضافه کرد: در این زمینه گروه های راهداری در مواقع لازم اقدام به شن و نمک پاشی و باز کردن مسیرهای ارتباطی می کنند.

مدیر راهداری استان خراسان شمالی با اشاره به استقرار اکیپ های راهداری در طرح زمستانی افزود: این اکیپ به منظور کمک به رانندگانی که در محورهای این استان تردد می کنند در تمامی راهدارخانه ها و جاده های استان مستقر و فعال هستند.

وی تصریح کرد: رانندگان قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی ۱۴۱ یا تلفن ۰۵۸۳۲۲۶۱۰۰۰ با مرکز مدیریت راه های استان تماس و از آخرین وضعیت مسیر تردد خود مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بارش باران هم اکنون در تمامی شهرستانهای این استان ادامه دارد.

خراسان شمالی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۱ گردنه کوهستانی دارد.