گرگان – معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، توسعه ورزش همگانی را برای ایجاد جامعه ای شاداب، سالم و پویا ضروری عنوان کرد.

اسماعیل حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تشکیل معاونت توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان، سلامت محوری و تحت پوشش قرار دادن آحاد مردم با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی است.

حاجی آبادی افزود: لازمه این کار تعامل مؤثر در استفاده ازظرفیت های همه بخش های فعال در عرصه ورزش و استفاده بهینه از اماکن موجود و عملی کردن برنامه های ورزش در بین اقشار جامعه است.

وی با تاکید بر فعال سازی کمیته های همگانی در تمام هیات های ورزشی استان و شهرستان ها اظهار کرد: باتوسعه ورزش همگانی و تدوین تقویم ورزش همگانی استان و ارتقاء سطح آگاهی مردم می توانیم تعداد جمعیت ورزشی را با گرایش به ورزش افزایش دهیم.

وی از ورزش همگانی به عنوان فاکتور مهم سلامت و شادابی نام برد و گفت: امروزه سلامتی مردم به دلیل فقر حرکتی و نامطلوب بودن مشارکت و تعامل بین دستگاه ها و نهادها در بخش ورزش به مخاطره افتاده است.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: وجود بازی های بومی و محلی در گلستان از نقاط مثبت استان بوده است و می توانیم آن را به ورزش ها و تفریخات سالم تبدیل کنیم و جامعه هدف را به این سمت سوق دهیم.

حاجی آبادی خاطرنشان کرد: فعال شدن 47 هیات ورزشی در سطح استان و شهرستان ها که هرکدام سابقه دیرینه در ابعاد حرفه ای و قهرمانی دارند، می تواند در توسعه "ورزش برای همه" کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی در پایان گفت: همه آحاد مردم باید ورزش کنند و هر اندازه مردم به سمت و سوی ورزش تمایل و گرایش داشته باشند جامعه آماری ما ارتقا خواهد یافت و چند قدم به سوی شادابی، کار و تلاش و امید به زندگی گام برخواهیم داشت.