مشهد- استاندار خراسان رضوی بر مبارزه هوشمند با قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رشیدیان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: راهکار اصلی مبارزه هوشمند با قاچاق کالا و ارز، ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی با در نظر گرفتن شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی با هدف کسب بیشترین میزان منفعت است.

وی با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور در نتیجه تحریم های بین المللی و کاهش قیمت نفت، گفت: به منظور رفع مشکلات موجود، لزوم هماهنگی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای شرایط کسب و کار و درآمدی استان ضروری است.

استاندار خراسان رضوی اصلی ترین اهداف مبارزه با قاچاق کالا و ارز را سلامت اقتصادی، حمایت از تولید و اشتغال، تسهیل صادرات و ساماندهی واردات دانست و خاطرنشان کرد: مقابله با فعالیت قاچاقچیان که سلامت اخلاقی و فرهنگی مردم را به خطر انداخته و سبب غارت میراث فرهنگی و تاریخ گذشته می شود؛ حائز اهمیت است.

رشیدیان متناسب سازی سود دریافتی از تسهیلات بانکی را با توجه به فعالیت‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و تولیدی را یکی از راهکارهای حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال برای مبارزه با قاچاق کالا دانست.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری باید با هماهنگی با دستگاه های اجرایی دست اندرکار زمینه بررسی کاهش نرخ حمل و نقل را فراهم کند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری باید مقابله با قاچاق سازمان یافته باشد، اظهار داشت: در همین زمینه آگاه سازی و انجام اقدامات تبلیغی و فرهنگی برای استفاده از کالاهای داخلی برای مصرف و سوغات باید در دستورکار دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

رشیدیان خواستار برگزاری جلسات مشترک کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور استان های منطقه پنج کشور که دارای مسائل مشابه در این حوزه می باشند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه ارزش کشفیات استان در هشت ماهه سال جاری در گمرکات ۱۲.۴۷ درصد رشد در سازمان صنعت، معدن و تجارت ۵۰ درصدکاهش، در مرزبانی ۹.۸ درصد کاهش و در پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۴.۷۵ درصد کاهش داشته است، گفت: مجموعا ارزش ریالی کشفیات قاچاق استان در این بازه زمانی ۱۴.۶۵ درصد کاهش داشته است.

سید محسن صادقی ادامه داد: توسط دستگاه های اجرایی دست اندکار تجزیه و تحلیل دقیقی درخصوص کاهش کشفیات صورت گرفته است.

وی بر لزوم فعالتر عمل کردن کمیته های ذیل کمیسیون برای کیفی تر کردن برنامه های در دستور کار تاکید کرد.