بجنورد - رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی از حمایت پنج میلیارد ریالی این نهاد از شركت های دانش بنیان این استان خبر داد.

علی اصغر پیله ور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شركت های دانش بنیان خراسان شمالی چهار میلیارد ریال به صورت مستقیم و یك میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم از سوی پارك و علم و فناوری استان حمایت شدند.

وی با اشاره به اینكه خراسان شمالی دارای ظرفیت های خوب و افراد صاحب نظر در حوزه علوم و فنون است، تصریح كرد: پارك علم و فناوری استان از ایده های ارائه شده حمایت می كند.

پیله ور با اعلام اینکه شركت های دانش بنیان باید طرح های با كیفیت خود را به پارک علم و فناوری ارائه دهند، افزود: این نهاد در راستای اجرایی شدن طرح ها به منظور تامین نیازهای علمی و عملی از حمایت های خود دریغ نخواهد كرد.

وی ارائه نظرات جدید و سازنده را در تسریع روند توسعه استان و شتاب بخشی به آن موثر دانست.

این مسئول تصریح کرد: بنیان علمی كشور براساس شركت های دانش بنیان تقویت می شود و نجات كشور نیز در گرو توجه به حوزه پژوهش است.

پیله ور با اشاره به اینكه پارك علم و فناوری خراسان شمالی براساس سیاست های ابلاغی ماموریت تبدیل علم به ثروت را به عهده دارد گفت: برای رهایی و نجات از تحریم ها باید از افراد خلاق و نوآور در زمینه های مختلف استفاده شود.

وی اقتدار سیاسی و اقتصادی كشور را نیازمند توجه به شركت های دانش بنیان و حمایت از آنان عنوان کرد.

رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۳۵ شركت نوآور، فناور و دانش بنیان در استان فعال است.

به گفته وی این نهاد برای شناسایی و حمایت از نخبگان و فراهم سازی زمینه بروز استعدادهای آنان  اقدام به راه اندازی كانون شكوفایی خلاقیت در سطح شهرستانهای استان كرده است.

پیله ور اظهار امیدواری کرد که این اقدام بتواند زمینه هدایت ایده های ناب و برقراری تعامل مثبت با انجمن های علمی و مراکز رشد را فراهم کند.