۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲

پیله ور:

خراسان شمالی مرجع انتقال فناوری به آسیای میانه شناخته شد

خراسان شمالی مرجع انتقال فناوری به آسیای میانه شناخته شد

بجنورد - رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی گفت: این استان به عنوان مرجع انتقال فناوری به آسیای میانه شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر پیله ور ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: نجات كشور در گرو توجه به حوزه پژوهش است و تقویت بنیان علمی كشور براساس شركت های دانش بنیان انجام می شود.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی در چند سال اخیر توانمندی های خود را شكوفا و استعدادهای استان در حوزه دانشگاهی و فناوری را به شایستگی به نمایش گذاشته است.

این مسئول یكی از ماموریت های پارك علم و فناوری را تبدیل علم به ثروت عنوان كرد و افزود: این نهاد در خراسان شمالی در تلاش است تا با گام های موثر اقدامات خود را به سرانجام برساند و از طریق علم به ثروت در جامعه دست یابد.

پیله ور با اشاره به اینكه پارك علم و فناوری به عنوان بستر و حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت محسوب می شود بیان داشت: این نهاد از سال ۹۰ تاكنون از خلاقان دانشگاهی حمایت های لازم را در راستای تحقق ایده های آنان داشته و نتایج خوبی از این طریق حاصل شده است.

وی با بیان اینكه این استان به عنوان مرجع انتقال فناوری به آسیای میانه شناخته شده است تصریح كرد: پارك علم و فناوری خراسان شمالی با حضور در نمایشگاه های محتلف توانسته گام های مناسبی در تجاری سازی محصولات خود بردارد.

به گفته این مسئول امسال نیز پارك علم و فناوری خراسان شمالی در پنجمین نمایشگاه بین المللی علم و فناوری در تهران كه دی ماه امسال برگزر خواهد شد برای سومین دوره حضور خواهد یافت.

پیله ورهمچنین از فعالیت ۳۵ شركت دانش بنیان، نوآور و فناور در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این، مراكز رشد شركت های دانش بنیان در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین فعالیت دارند كه با توجه به ظرفیت استان فعلا برنامه ای برای راه اندازی این مراكز در سایر شهرستان های استان در دستور كار قرار نگرفته است.

رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: این نهاد تاكنون بیش از ۴ میلیارد ریال به طور مستقیم و یک میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم از شركت های دانش بنیان حمایت كرده است.

کد خبر 2438487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha